Coraz bliżej wiosna - genially
Wiosna, lato, jesień, zima - pory roku - każda piękna, każda inna. Nadejście każdej kolejnej poznajemy po specyficznych zmianach w przyrodzie. Teraz czekamy na wiosnę. Jak ją rozpoznać, kiedy powinna nadejść? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
03
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genially
Coraz bliżej wiosna - genibot
Wiosna, lato, jesień, zima - pory roku - każda piękna, każda inna. Nadejście każdej kolejnej poznajemy po specyficznych zmianach w przyrodzie. Teraz czekamy na wiosnę. Jak ją rozpoznać, kiedy powinna nadejść? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Pomocny okaże się też robot GeniBot, pod warunkiem, że wcześniej zostanie prawidłowo przez dzieci zaprogramowany. Zamieniony w piłkarza zaprowadzi piłki z napisanymi datami do właściwych bramek - pór roku.
03
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Coraz bliżej wiosna - mata do kodowania
Wiosna, lato, jesień, zima - pory roku - każda piękna, każ- da inna. Nadejście każdej kolejnej poznajemy po specyficznych zmianach w przyrodzie. Teraz czekamy na wiosnę. Jak ją rozpoznać, kiedy powinna nadejść? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariu- sza.
03
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Coraz bliżej wiosna - ozobot
Wiosna, lato, jesień, zima - pory roku - każda piękna, każda inna. Nadejście każdej kolejnej poznajemy po specyficznych zmianach w przyrodzie. Teraz czekamy na wiosnę. Jak ją rozpoznać, kiedy powinna nadejść? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Pomocny okaże się też robot Ozobot, pod warunkiem, że wcześniej zostanie prawidłowo przez dzieci zakodowany.
03
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Lubię i potrafię się uczyć - kompetencje osobiste
Istnieją kompetencje, które są nam potrzebne w pracy zawodowej oraz w relacjach społecznych. To, czy będziemy je kształcić już od najmłodszych lat, oraz to, w jaki sposób będziemy to robić, wpływa na to, jaki poziom kompetencji osiągnie dziecko w dorosłym życiu, a to z kolei decyduje o tym, jak sobie w nim poradzi.
24
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Ścieżka "W poszukiwaniu wartości" - Empatia
Co to jest empatia, czy można się jej nauczyć? Czy małe dziecko może postępować empatycznie? Na zajęciach przeprowadzonych według poniższego scenariusza wspólnie postaramy się znaleźć odpowiedzi na te trudne pytania. Empatia jest bardzo ważną umiejętnością społeczną. Osoba empatyczna potrafi określić swoje emocje i wczuć się w sytuację innych osób. Efektem tego jest pozytywny wpływ na kontakty interpersonalne. Brak empatii może prowadzić do pogorszenia relacji z innymi osobami, może być też przyczyną trudności w rozwiązywaniu konfliktów.
24
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W marcu jak w garncu - genially
W marcu jak w garncu - jakie jest znaczenie tego przysłowia dowiedzą się dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Zanim to zrobią wykonają kilka różnorodnych zadań, ułożą puzzle, stworzą wzór na podstawie podanych koordynatów lub na zasadzie „przesuwanki - kodowanki”.
24
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
W marcu jak w garncu - genibot
W marcu jak w garncu - jakie jest znaczenie tego przysłowia dowiedzą się dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Dodatkowo zaprogramują robota GeniBot w taki sposób, żeby zobrazował omawiane przysłowie, a następnie „zapisał” je, ustawiając na właściwych polach fragmenty napisu.
24
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
W marcu jak w garncu - mata do kodowania
W marcu jak w garncu - jakie jest znaczenie tego przy- słowia dowiedzą się dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Zanim to zrobią wykonają kilka różnorodnych zadań, między innymi odkryją obrazek schowany pod pytaniami i zagadkami, stworzą wzór na podstawie podanych koordynatów lub na zasadzie „przesuwanki - kodowanki”.
24
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W marcu jak w garncu - ozobot
W marcu jak w garncu - znaczenie tego przysłowia poznają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. W rolę ich pomocnika wcielą się roboty Ozobot, które, jeśli zostaną prawidłowo pokolorowane, będą poruszać się po trasie zatrzymując się przy różnych zjawisk atmosferycznych.
24
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Dbamy o naszą odporność - genially
Niezależnie czy na dworze jest zimno, czy ciepło, czy mamy zimę, czy wiosnę warto dbać o odporność naszego organizmu. Drobne, codzienne nawyki mogą pozytywnie wpływać na nasze zdrowie. O czym pamiętać, na co zwrócić uwagę? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Tematyka zdrowia połączona zostanie z tworzeniem programu offline, czyli dzieci spróbują stworzyć kod do odporności.
17
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Dbamy o naszą odporność - genibot
Niezależnie czy na dworze jest zimno, czy ciepło, czy mamy zimę, czy wiosnę warto dbać o odporność naszego organizmu. Drobne, codzienne nawyki mogą pozytywnie wpływać na nasze zdrowie. O czym pamiętać, na co zwrócić uwagę? Odpowiedzi na te pytania pomoże poszukać dzieciom GeniBot, oczywiście jeśli zostanie wcześniej przez nie prawidłowo zaprogramowany.
17
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Dbamy o naszą odporność - mata do kodowania
Niezależnie czy na dworze jest zimno, czy ciepło, czy mamy zimę, czy wiosnę warto dbać o odporność naszego organizmu. Drobne, codzienne nawyki mogą pozytywnie wpływać na nasze zdrowie. O czym pamiętać, na co zwrócić uwagę? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Tematyka zdrowia połączona zostanie z tworzeniem programu offline, czyli dzieci spróbują stworzyć kod do odporności.
17
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Dbamy o naszą odporność - ozobot
Niezależnie czy na dworze jest zimno, czy ciepło, czy mamy zimę, czy wiosnę warto dbać o odporność naszego organizmu. Drobne, codzienne nawyki mogą po- zytywnie wpływać na nasze zdrowie. O czym pamiętać, na co zwrócić uwagę? Odpowiedzi na te pytania pomoże poszukać dzieciom Ozobot, oczywiście jeśli zostanie wcześniej przez nie prawidłowo zakodowany.
17
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Zimowe zabawy, zimowe doświadczenia - genially
Zima to czas zabaw na śniegu, rzucania śnieżkami, zjeżdżania na sankach, czyli bardzo lubiany przez dzieci czas. Aktywności, zaproponowane w scenariuszu, nawiązują tematycznie do zimowych zabaw - pojawią się sanki, śnieżki, zimowe eksperymenty, a połączymy je z wytłumaczeniem uczniom czym jest kod binarny.
09
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Zimowe zabawy, zimowe doświadczenia - genibot
Zimowa kraina, liczne przeszkody, pingwinek w niebezpieczeństwie i roboty, które wyruszają mu z pomocą... to skrócony opis zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Czy uda się ocalić pingwinka? To już zależy wyłącznie od tego, jak uda się dzieciom go zaprogramować.
09
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Zimowe zabawy, zimowe doświadczenia - mata do kodowania
Zima to czas zabaw na śniegu, rzucania śnieżkami, zjeżdżania na sankach, czyli bardzo lubiany przez dzieci czas. Aktywności, zaproponowane w scenariuszu, nawiązują tematycznie do zimowych zabaw - pojawią się sanki, śnieżki, zimowe eksperymenty, a połączymy je z wytłumaczeniem uczniom czym jest kod binarny.
09
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Zimowe zabawy, zimowe doświadczenia - ozobot
Na karcie kodów dla robotów Ozobot możemy znaleźć różne komendy. Niektóre z nich są odpowiedzialne za kierunek poruszania się robotów na skrzyżowaniu, inne za tempo przemieszczania się Ozobotów. Większość kodów zostanie odczytana wyłącznie w sytuacji, gdy robot najedzie na nie z właściwej strony, ale są też takie kody, które zostaną odczytane niezależnie od tego, z której strony najedzie na nie robot.
09
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Dawno, dawno temu - czyli kiedy? - genially
Dawno, dawno temu... ponad 200 milionów lat temu żyły na świecie dinozaury... i to właśnie one będą tematem zajęć przeprowadzonych na podstawie zaproponowane- go scenariusza. Uczniowie najpierw ułożą „dinozaurowe sudoku”, a następnie poćwiczą pamięć i spostrzegawczość wskazując miejsce, w którym powinien się znaleźć wybrany obrazek.
03
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Dawno, dawno temu - czyli kiedy? - genibot
Jak wyglądało życie dinozaurów, co się stało, że wyginęły? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
03
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Dawno, dawno temu - czyli kiedy? - mata do kodowania
Dawno, dawno temu... czyli właściwie kiedy? Skąd wiemy jak wyglądały dinozaury i dlaczego wyginęły Który dinozaur to diplodocus, a który to stegozaur? Odpowiedzi na te pytania poszukają dzieci podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć. Dodatkowo wykonają kilka aktywności około programistycznych.
03
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Dawno, dawno temu - czyli kiedy? - ozobot
Skąd wiemy jak wyglądały dinozaury i dlaczego wyginęły? Czy Ozobot poradzi sobie z pokonaniem trasy w kształcie dinozaura? O tym przekonamy się na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
03
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Ścieżka "W poszukiwaniu wartości" - Współpraca
„Współpraca” to kolejne zajęcia z cyklu warsztatów dotyczących wartości. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci przekonają się, że zgodne działanie w zespole pomaga pokonywać różne trudności, stawiać czoło wyzwaniom i zwyczajnie być dobrą zabawą.
28
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Kuchcikowo - genially
Co to jest algorytm? Czy znajdziemy algorytmy w codziennych sytuacjach? Czy przepis na daną potrawę też jest swojego rodzaju algorytmem? Odpowiedzi na wymienione pytania poszukają dzieci podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Zadanie dla uczniów będzie składało się z kilku różnorodnych aktywności... po wykonaniu ich dzieciom łatwiej będzie odkryć znaczenie słowa algorytm.
27
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Kuchcikowo - genibot
Co to jest algorytm? Czy znajdziemy algorytmy w codziennych sytuacjach? Czy przepis na daną potrawę też jest swojego rodzaju algorytmem? Odpowiedzi na wymienione pytania poszukają dzieci podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Dodatkowo zaprogramują roboty GeniBot w taki sposób, żeby sprawdził jak działa algorytm przechodzenia na drugą stronę ulicy. W następnym kroku pomogą GeniBotowi odnaleźć wszystkie potrzebne produkty do zrobienia sałatki owocowej
27
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Kuchcikowo - mata do kodowania
Co to jest algorytm? Czy znajdziemy algorytmy w codziennych sytuacjach? Czy przepis na daną potrawę też jest swojego rodzaju algorytmem? Odpowiedzi na wymienione pytania poszukają dzieci podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Dodatkowo stworzą przy pomocy symboli graficznych algorytm przygotowania sałatki owocowej, przypomną sobie również zasady układania sztućców, ćwicząc przy tym orientacje na kartce papieru.
27
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Kuchcikowo - ozobot
Co to jest algorytm? Czy znajdziemy algorytmy w codziennych sytuacjach? Czy przepis na daną potrawę też jest swojego rodzaju algorytmem? Odpowiedzi na wymienione pytania poszukają dzieci podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Dodatkowo zakodują robota ozobot w taki sposób, żeby poruszał się po trasie zgodnie z podanymi w zadaniu warunkami.
27
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Coraz bliżej święta - edukacja zdalna
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie wykonają kilka różnorodnych aktywności... zagrają na dzwonkach diatonicznych, złożą świąteczne obrazki w całość i zaprojektują świąteczną kartkę.
16
grudnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Coraz bliżej święta - genibot
Na zajęciach przeprowadzonych według zapropono- wanego scenariusza dzieci zaprogramują roboty GeniBot w taki sposób, żeby dojechały od startu do napisu „Wesołych Świąt”. Trasę zaplanują w taki sposób, żeby przebiegała obok wybranej grafiki, tematycznie nawiązującej do zbliżających się świąt.
16
grudnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Coraz bliżej święta - mata do kodowania
Połowa grudnia to czas kiedy coraz częściej myślimy o nadchodzących świętach. Wiele przygotowań jest już w toku, wiele jeszcze przed nami. Czekamy na te szczególne chwile spędzone z bliskimi, zapachy i smaki, które tego dnia są szczególnie intensywne...
16
grudnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Coraz bliżej święta - ozobot
Zbliżają się święta, a wraz z nimi zapachy i smaki świątecznych potraw. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza skupimy się na jednym ze świątecznych przysmaków, na pierniczkach. Kodując odpowiednio trasę dla robotów Ozobot dzieci wskażą właściwą kolejność ich przygotowywania.
16
grudnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Czekamy na zimę - genibot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zaprogramują roboty GeniBot w taki sposób, żeby pokonały w jak najkrótszym czasie zimowy slalom.
09
grudnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Czekamy na zimę - edukacja zdalna
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie wykonają szereg aktywności tematycznie nawiązujących do zimy... będzie interaktywne dyktando graficzne, będzie poszukiwanie rytmiczności wzoru i będą ćwiczenia pamięci.
09
grudnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Czekamy na zimę - mata do kodowania
Płatki śniegu spadające z nieba, mróz rysujący piękne wzory na szybach, czapki, rękawiczki i szaliki... czyli zima, na którą najbardziej czekają dzieci spragnione wesołych zabaw na śniegu. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci na podstawie podanych koordynatów stworzą wzór - napis zima. Wykorzystując materiał obrazkowy poćwiczą pamięć, poszukają też rytmiczności we wzorze.
09
grudnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Czekamy na zimę - ozobot
Płatki śniegu spadające z nieba, mróz rysujący piękne wzory na szybach, czapki, rękawiczki i szaliki... czyli zima, na którą najbardziej czekają dzieci spragnione wesołych zabaw na śniegu. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zakodują trasę dla robota Ozobot. Nie będzie to jednak zwykła trasa, tylko trasa w kształcie napisu zima.
09
grudnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Przybądź Święty Mikołaju - edukacja zdalna
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie wykonają zadania, które pomogą Mikołajowi w jego trudnej pracy. Zadania będą zawierały elementy kodowania pojawią się zabawy z symetrią, tworzenie kodu, łączenie w pary będzie też miejsce na kreatywne tworzenie wioski Świętego Mikołaja.
02
grudnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Przybądź Święty Mikołaju - genibot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci stworzą na macie do kodowania wioskę Świętego Mikołaja. Następnie, wykorzystując klocki kompatybilne z robotem, zamienią go w Mikołaja. W kolejnym kroku zaprogramują GeniBota w taki sposób, żeby poruszał się po wiosce odwiedzając kolejne domy, w których mieszkają dzieci czekające na jego wizytę.
02
grudnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Przybądź Święty Mikołaju - mata do kodowania
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie wykonają zadania, które pomogą Mikołajowi w jego trudnej pracy. Zadania będą zawierały elementy kodowania pojawią się zabawy z symetrią, tworzenie kodu, a także łączenie w pary.
02
grudnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Przybądź Święty Mikołaju - ozobot
Początek grudnia to dla wielu osób czas wyczekiwania na niezwykłego gościa, który pojawia się w towarzystwie reniferów i prezentów. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci uzupełnią barwą i kodami trasę dla robotów Ozobot. Nie będzie to jednak zwykła trasa, tylko trasa kształtem przypominająca renifera.
02
grudnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Zwierzęta szykują się do zimy - edukacja zdalna
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie wykonają szereg zadań tematycznie związanych z przygotowaniem się ptaków do nadchodzącej zimy. Dzieci poszukają odpowiedzi na pytanie, które gatunki ptaków zimują w Polsce, a które odlatują na zimę do ciepłych krajów. W dalszej części zajęć uczniowie ułożą obrazek na podstawie słownej instrukcji, uzupełnią też tematyczne obrazkowe sudoku.
25
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Zwierzęta szykują się do zimy - genibot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza robot GeniBot pomoże dotrzeć głodnym ptakom do karmnika... zanim to zrobi będzie musiał zostać zaprogramowany przez dzieci. Wybór ptaszka nie będzie przypadkowy, decydujące będzie czy dany gatunek zimuje w Polsce, czy odlatuje na okres zimy do ciepłych krajów.
25
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Zwierzęta szykują się do zimy - mata do kodowania
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci wykonają szereg aktywności, które będzie łączył wspólny temat, przygotowywanie się ptaków do okresu zimowego. Podczas wykonywania zadań dzieci poćwiczą ważne w procesie uczenia się kodowania umiejętności.
25
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Zwierzęta szykują się do zimy - ozobot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci uzupełnią trasę kodami, w taki sposób, żeby robot pokonał ją zgodnie ze wskazanymi warunkami. Zanim to zrobią, spróbują ustalić, które ptaki zimują w Polsce, a które odlatują na zimę do ciepłych krajów.
25
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Nie tylko na poczcie - edukacja zdalna
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie wykonają szereg zadań tematycznie związanych z pocztą i sposobami na komunikację. Na początku ułożą obrazki w taki sposób, żeby spełniły określone warunki, następnie popracują nad rytmicznością wzoru. W kolejnym krokach ułożą obrazek na podstawie podanych koordynatów, będą mieli też możliwość wykazania się swoją kreatywnością projektując znaczek pocztowy.
18
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Nie tylko na poczcie, listonosz - genibot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza robot GeniBot wcieli się w rolę listonosza dostarczającego wiadomości pomiędzy dwoma drużynami. Jeśli komunikacja przebiegnie sprawnie, to dzieciom uda się ułożyć z obrazków drogę jaką przemierza list od nadawcy do adresata.
18
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Nie tylko na poczcie, serduszka w liście - mata do kodowania
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zastanowią się w jaki sposób można przekazywać informacje, prześledzą drogę listu od nadawcy do adresata, ułożą obrazki według podanych warunków, stworzą też wzór na podstawie podanych koordynatów.
18
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Nie tylko na poczcie, gołąb z listem - ozobot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci uzupełnią trasę kodami, w taki sposób, żeby robot pokonał ją zgodnie ze wskazanymi warunkami.
18
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Kolorowe parasole - genibot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zaprogramują robota GeniBot w taki sposób, żeby przemieścił się z miejsca startu na pole, na którym umieszczona będzie deszczowa chmura. Trasa będzie musiała spełnić jeden warunek, przebiegać przez pole, na którym znajduje się wybrany przez dziecko parasol. Uczniowie tworząc program będą musieli poradzić sobie z pewnym utrudnieniem, nie będą mogli wykorzystywać komendy „obróć się w prawo”, cały ruch będą musieli oprzeć o komendy "jedź do przodu" oraz "obróć się w lewo".
10
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Kolorowe parasole - mata do kodowania
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci wykonają szereg aktywności, które będzie łączył wspólny temat - kolorowe parasole... zajęcia rozpoczną się od ustawiania wież z kolorowych kubków, następnie dzieci stworzą na bazie słownej instrukcji obrazek. Zajęcia zakończą się aktywnością, w której uczestnicy ułożą obrazki na macie kierując się ich cechami.
10
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Kolorowe parasole - ozobot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zakodują trasę dla robota Ozobot w taki sposób, żeby przejechał od startu do mety, po drodze przejeżdżając nad wszystkimi polami, na których znajdują się parasole.
10
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Kolorowe parasole - edukacja zdalna
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie stworzą na kratownicy obrazek na podstawie podanej przez nauczyciela słownej instrukcji. Przekonają się, jak bardzo precyzyjny musi być przekaz, żeby odbiorca we właściwy sposób zrozumiał intencje nadawcy. Wiedzę tą wykorzystają tworząc projekt w Scratch Junior.
10
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Kompetencje kluczowe - bezpieczny krok w cyfrowy świat
Istnieją kompetencje, które są nam potrzebne w pracy zawodowej oraz w relacjach społecznych. To, czy będziemy je kształcić już od najmłodszych lat, oraz to, w jaki sposób będziemy to robić, wpływa na to, jaki poziom kompetencji osiągnie dziecko w dorosłym życiu, a to z kolei decyduje o tym, jak sobie w nim poradzi.
04
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot, genibot, sprzęt komputerowy, mata do kodowania
Za oknami szaro, za oknami zimno - genibot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zaprogramują robota GeniBot w taki sposób, żeby przejechał od kropli do kropli. Przejeżdżając koło każdej z nich robot zaświeci kolorem kropli, wyda też wybrane przez dzieci dźwięki.
04
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Za oknami szaro, za oknami zimno - mata do kodowania
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci połączą symbol z ruchem lub dźwiękiem. Dodatkowo ułożą na macie do kodowania obrazki zgodnie z podanymi warunkami.
04
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Za oknami szaro, za oknami zimno - ozobot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, dzieci uzupełnią barwą trasę dla robota Ozobot. Wstawią też kody, w taki sposób, żeby wprowadzić robota w stały ruch, uniknąć zatrzymania się lub zjechania z trasy.
04
listopada
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Jesienne nastroje - genibot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zaprogramują robota GeniBot w taki sposób, żeby dotarł do wybranej przez nich bramki. Zanim to zrobią będą musieli oszacować odległość od robota do punktu, który wybrali jako cel.
28
października
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Jesienne nastroje - ozobot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, dzieci zakodują przy pomocy Ozobota dobry dzień. Poszukają też sposobów na poprawę nastroju w pochmurne jesienne dni.
28
października
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Jesienne nastroje - mata do kodowania
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci porozmawiają o sposobach na poprawę humoru w pochmurne, szare dni. Stworzą kod, który poprowadzi kroplę do słońca zgodnie z podanymi warunkami.
28
października
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Ścieżka - "W poszukiwaniu wartości" - Szacunek i tolerancja
"Szacunek i tolerancja" to drugie zajęcia z cyklu warsztatów "W poszukiwaniu war tości".
28
października
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Jesienne dbanie o zdrowie - genibot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zaprogramują GeniBota w taki sposób, żeby przejechał tylko po polach, na których znajdują się ubrania dobre na deszczową i chłodną aurę. Podczas tworzenia kodu wykorzystana zostanie pętla.
21
października
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Jesienne dbanie o zdrowie - scratch
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie stworzą grę zręcznościową w Scratch 3.0. W stworzonych projektach, duszek - ptaszek z parasolem będzie uciekał przed kroplami deszczu.
21
października
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Jesienne dbanie o zdrowie - mata do kodowania
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci dobiorą odpowiedni ubiór do jesiennej pogody. Porozmawiają o tym jak dbać o swoje zdrowie w sezonie przeziębień, ułożą też na macie do kodowania kolorowe parasole, w taki sposób, żeby łączyły dwie wskazane cechy.
21
października
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Jesienne dbanie o zdrowie - ozobot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, dzieci zakodują trasę dla robota Ozobot w taki sposób, żeby przejechał zgodnie ze wskazanymi warunkami. Powtórzą zasady uzupełniania traskodami i zapoznają się z kodami z grupy kodów "szukaj linii...".
21
października
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Warzywnie, owocowo, zdrowo - genibot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza GeniBot będzie podróżował po różnych artykułach spożywczych. Dzieci programując robota postarają się wykorzystać pętlę i z optymalizować kod.
30
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Warzywnie, owocowo, zdrowo - ozobot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, dzieci zakodują trasę dla robota Ozobot w taki sposób, żeby zatrzymywał się przy każdej grafice, na której narysowane są produkty żywnościowe.
30
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Warzywnie, owocowo, zdrowo - mata do kodowania
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza GeniBot będzie podróżował po różnych artykułach spożywczych. Dzieci programując robota postarają się wykorzystać pętlę i z optymalizować kod.
30
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Dary jesieni - Ozobot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, dzieci zakodują trasę dla robota Ozobot w taki sposób, żeby przejechał obok wszystkich grzybów jadalnych, a ominął trujące.
30
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Dary jesieni - GeniBot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza GeniBot wybierze się do lasu w poszukiwaniu grzybów. Będzie musiał uważać na muchomory i pilnować, żeby nie przegapić żadnego z prawdziwków. Podczas tworzenia programu dla robota GeniBot dzieci zastanowią się, czy program możemy stworzyć wyłącznie w jeden sposób, czy jesteśmy w stanie osiągnąć ten sam cel na różne sposoby.
30
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Dary jesieni - mata do kodowania
Las i jesień to bardzo zgrany duet... pasują do siebie idealnie. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza przeniesiemy się właśnie do lasu... będziemy w nim poszukiwać grzybów. Najpierw w zabawach z wykorzystaniem materiału obrazkowego, potem grając w grę planszową.
30
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Cała Polska programuje
Wyzwanie - konkurs "Cała Polska Programuje" to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Chcemy pokazać, że nauka programowania nie musi być ani trudna, ani nieciekawa, ani przeprowadzana wyłącznie w pracowni komputerowej. Podstaw programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści, ani posiadanego w placówce wyposażenia. Wybrane aktywności nie są skomplikowane, nie wymagają też dużo czasu na ich wykonanie. Uczestnicy wyzwania wybierają te aktywności, które są odpowiednie do wieku i możliwości dzieci, z którymi pracują.
25
września
2020
Czas trwania: 10 dni
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania, genibot, ozobot
Jesień kolorami zakodowana - genibot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza GeniBot będzie miał za zadanie pozbierać wszystkie kasztany do koszyka... sam sobie nie poradzi, będą musiały mu w tym pomóc dzieci, odpowiednio go programując. To czy wybiorą tworzenie kodu przy pomocy kart, czy sterowanie gestami, a może sterowanie w czasie rzeczywistym, będzie zależne od ich wieku, możliwości rozwojowych oraz wyposażenia jakim dysponuje placówka.
23
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Jesień kolorami zakodowana - Scratch 3.0
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie stworzą jesienną grę zręcznościową. W grze pojawią się konstrukcje warunkowe oraz zmienne.
23
września
2020
Czas trwania: 45 - 60 min
Wiek: edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Jesień kolorami zakodowana - mata do kodowania
Piękne kolorowe liście, kasztany... to idealny materiał na stworzenie jesiennych kompozycji. Powstaną z nich barwne, zróżnicowane prace.
23
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Jesień kolorami zakodowana - ozobot
Jesień to piękna i kolorowa pora roku... mieniące się barwami liście i kolczaste kasztany, to tylko niektóre z darów jakimi nas obdarza.
23
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Ścieżka - "W poszukiwaniu wartości" - Uczciwość
„Uczciwość” to pierwsze zajęcia z cyklu warsztatów dotyczących wartości. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci zapoznają się z historiami osób, które stanęły przed wyborem, czy zachować się uczciwie, czy odnieść prywatną korzyść.
16
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Przez park, las i ogród idzie Pani Jesień - Genibot
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza GeniBot wcieli się w rolę jesieni i dotrze do najpiękniejszych jesiennych obrazków. Dodatkowo, wykorzystując karty z figurami geometrycznymi uczestnicy zajęć poszerzą swoją wiedzę na temat prostokątów.
16
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: genibot
Przez park, las i ogród idzie Pani Jesień - scratch 3.0
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie połączą programowanie w Scratch 3.0 z rozmową na temat nadchodzącej jesieni. Przy okazji wyboru tła, które będzie użyte w naszym projekcie poruszymy temat wykorzystywania materiałów zamieszczonych w internecie uwzględniając przy tym prawa autorskie ich twórców.
16
września
2020
Czas trwania: 45 - 60 min
Wiek: edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Przez park, las i ogród idzie Pani Jesień - mata do kodowania
Po czym poznać, że już blisko jesień... jakie sygnały wysyła do nas przyroda, jak zmienia się park, las i ogród u progu jesieni? Odpowiedzi na te pytania poszukają uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
16
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Przez park, las i ogród idzie Pani Jesień - ozobot
Ozobot to robot, który lubi kolory... czy spodobają mu się też kolory jesieni? O tym przekonają się dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
16
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Droga do przedszkola/szkoły - mata do kodowania
Powrót do przedszkola/szkoły wiąże się również z poruszaniem się po drogach, korzystaniem z transportu publicznego. Ważne, żeby dzieci w drodze do przedszkola/szkoły oraz w drodze powrotnej były bezpieczne, zachowały wszelkie niezbędne procedury, które im to bezpie- czeństwo zapewnią.
08
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowaniata do kodowania, genibot
Droga do przedszkola/szkoły - Scratch 3.0
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie połączą programowanie w Scratch 3.0 z rozmową na temat bezpiecznego poruszania się po drodze. Podczas budowania programu wykorzystana zostanie konstrukcja warunkowa. Przy okazji wyboru duszków, które będą użyte w naszym projekcie poruszymy temat wykorzystywania materiałów zamieszczonych w internecie uwzględniając przy tym prawa autorskie ich twórców.
08
września
2020
Czas trwania: 45 - 60 min
Wiek: edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Droga do przedszkola/szkoły - ozobot
Powrót do przedszkola/szkoły wiąże się również z poruszaniem się po drogach, korzystaniem z transportu publicznego. Ważne, żeby dzieci w drodze do przedszkola / szkoły oraz w drodze powrotnej były bezpieczne, zachowały wszelkie niezbędne procedury, które im to bezpieczeństwo zapewnią.
08
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Jak dobrze Was widzieć - mata do kodowania
Moment powitania w przedszkolu i szkole jest dla dzieci bardzo ważny. W wielu placówkach funkcjonują specjalne rytuały na powitanie, dzieci wybierają ten, który im odpowiada z kilku dostępnych możliwości. W czasie, kiedy wszyscy musimy dbać o higienę i zachowanie dystansu społecznego takie powitania nie zawsze będą możliwe. Dzieci muszą unikać podawania dłoni i przytulania. Nie oznacza to, że musimy rezygnować z tego przyjemnego rytuału zastępującego tradycyjne „dzień dobry”.
03
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania, genibot
Jak dobrze Was widzieć - Scratch 3.0
Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie połączą programowanie z wakacyjnymi wspomnieniami. Stworzą projekt w Scratch 3.0, w którym przedstawią dowolne zabytki, warte odwiedzenia miejsca. Podczas budowania programu wykorzystana zostanie konstrukcja warunkowa.
03
września
2020
Czas trwania: 45 - 60 min
Wiek: edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: sprzęt komputerowy
Jak dobrze Was widzieć - ozobot
Powrót do przedszkola/szkoły po wakacjach może wiązać się dla dzieci z różnymi emocjami. Tegoroczny powrót będzie trudniejszy niż poprzednie, dzieci nie widziały się ze sobą bardzo długo, w placówkach obowiązują nowe zasady, z którymi będą musieli się zapoznać a następnie ich przestrzegać.
03
września
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Kiedy dorosnę... Poznaje zawody... - zakodowane aktywności
W tym tygodniu na dzieci czekają zadania tematycznie związane z zawodami. Przygotowaliśmy 3 aktywności: „Zawody - tworzymy kod”, „Zawody domino ”, „Zawody puzzle”. Zaproponujcie dziecku jedną z tych aktywności, dwie lub wszystkie. W zadaniu „Zawody domino” dziecko będzie potrzebowało jeszcze dodatkowego gracza.
03
czerwca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Kiedy dorosnę... Poznaje zawody... - scenariusz zadań z elementami kodowania
Kiedy dorosnę zostanę... to zdanie często możemy usłyszeć od dzieci. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza dzieci porozmawiają o różnych zawodach. Wybrany przez siebie zawód wskażą za pomocą kodu utworzonego z symboli graficznych.
03
czerwca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Marze, marze, marze... magiczny świat wyobraźni - zakodowane aktywności
W tym tygodniu na dzieci czekają zadania tematycznie związane z marzeniami. Przygotowaliśmy 3 aktywności: „Moje marzenia”, „Marzenia sudoku”, „Rodzinne memory”.Zaproponujcie dziecku jedną z tych aktywności, dwie lub wszystkie. W zadaniu „Rodzinne memory” dziecko będzie potrzebowało jeszcze dodatkowego gracza.
26
maja
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Marze, marze, marze... magiczny świat wyobraźni - scenariusz zajęć z elementami kodowania
Zabawki, słodkości, podróże, lot balonem, wyprawa w kosmos, a może czas spędzony wspólnie z rodzicami na wycieczce rowerowej albo zabawie w chowanego... o czym marzą dzieci? Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza będziemy mieli okazję wejść do świata dziecięcych marzeń.
26
maja
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Moja rodzina - zakodowane aktywności
W tym tygodniu na dzieci czekają zadania tematycznie związane z rodziną. Przygotowaliśmy 2 aktywności: „Serce dla rodziców”, „Moja rodzina”. Zaproponujcie dziecku jedną z tych aktywności lub dwie. W zadaniu „Serce dla rodziców” może dziecko potrzebować waszej pomocy.
20
maja
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Moja rodzina - scenariusz zajęć z elementami kodowania
W maju i w czerwcu często na zajęciach w przedszkolach i szkołach poruszany jest temat rodziny. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza dzieci stworzą serce na podstawie słownej instrukcji-rymowanki. Stworzą też pracę plastyczną - portret swojej rodziny. Jedna i druga praca może stać się prezentem dla rodziców.
20
maja
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Książka to skarb - zakodowane aktywności
W tym tygodniu na dzieci czekają zadania tematycznie związane z książkami. Przygotowaliśmy 3 aktywności: „Projektujemy okładkę”, „Układamy książki”, „Koordynaty”. Wybierzcie jedną z tych aktywności zróbcie dwie lub wszystkie trzy. Koniecznie też przeczytajcie wspólnie fragment ulubionej książki dziecka.
13
maja
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Książka to skarb - scenariusz zajęć z elementami kodowania
Książki to skarb... ale dlaczego? Na to pytanie odpowiedzą dzieci na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza. Dodatkowo zaprojektują okładkę swojej pierwszej książki a tworząc odpowiedni kod, pomogą dziewczynce zanieść wszystkie książki na półkę.
13
maja
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W świecie roślin - zakodowane aktywności
W tym tygodniu na dzieci czekają zadania tematycznie związane z roślinami. Przygotowaliśmy 3 aktywności: łączenie w pary, tworzenie kodu i dyktando graficzne. Wybierzcie jedną z tych aktywności zróbcie dwie lub wszystkie trzy.
07
maja
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W świecie roślin - scenariusz zajęć z elementami kodowania
Chabry, fiołki, dzwonki... wszystkie piękne, kolorowe, pachnące. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza, dzieci poszerzą swoje wiadomości na temat wiosennych kwiatów, stworzą też na bazie podanych koordynatów wzór przedstawiający wiosenną łąkę.
07
maja
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W świecie zwierząt - zakodowane aktywności
W tym tygodniu na dzieci czekają zadania tematycznie związane ze zwierzętami. Przygotowaliśmy grę planszową, w którą możecie zagrać całą rodziną i mapę świata, którą dzieci uzupełnią grafikami zwierząt. Wybierzcie jedną z tych aktywności lub zróbcie obydwie. Koła ze zwierzętami możecie wykorzystać dodatkowo do innych zabaw: sudoku (należy wydrukować tyle egzemplarzy, ile zostanie wykorzystanych w zabawie grafik zwierząt, jeśli decydujecie się na sudoku z 4 obrazków, to każdy obrazek należy wydrukować 4 razy, jeśli z 6, to 6 itp.), memory (należy każdy obrazek wydrukować dwa razy), bystre oczko.
29
kwietnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W świecie zwierząt - scenariusz zajęć z elementami kodowania
Zwierzęta, to bardzo lubiany przez dzieci temat... gry planszowe, odbierane są przez najmłodszych bardzo pozytywnie, łącząc te dwa elementy powstaną ciekawe zajęcia, na których dzieci nie tylko poszerzą swoje wiadomości na temat zwierząt, ale będą też się świetnie bawić.
29
kwietnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Dbamy o naszą planetę - zakodowane aktywności
Z zaproponowanych przez nas aktywności, wybierzcie te, które spodobają się waszemu dziecku i będą dla niego od- powiednie. Jeśli nie dysponujecie drukarką, to narysujcie wspólnie z dzieckiem podobne plansze. Sudoku natomiast możecie ułożyć np. z klocków (4 kolory klocków, po 4 klocki z każdego koloru).
22
kwietnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: brak
Dbamy o naszą planetę - scenariusz zajęć z elementami kodowania
O wpływie naszych działań na środowisko warto mówić już najmłodszym dzieciom. Ważne jest, żeby wiedzieli co ma negatywny wpływ na przyrodę, oraz co możemy zrobić, żeby o nią zadbać w codziennych zwykłych sytuacjach. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza tematyka dotycząca ochrony środowiska będzie łączyć się z elementami kodowania.
22
kwietnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Podróże małe i duże - zakodowane aktywności
Z zaproponowanych przez nas aktywności, wybierzcie te, które spodobają się waszemu dziecku i będą dla niego odpowiednie. Jeśli nie dysponujecie drukarką, to narysujcie wspólnie z dzieckiem podobne plansze, karty do druku z puzzlami możecie zastąpić pociętą widokówką lub pociętym niepotrzebnym zdjęciem z gazety.
15
kwietnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot, mata do kodowania
Podróże małe i duże - scenariusz zajęć z elementami kodowania
Któż nie marzył w dzieciństwie o znalezieniu skarbu, na podstawie wskazówek wyczytanych ze znalezionej starej mapy, albo o wędrówkach w najdalsze zakątki świata i odkrywaniu nieznanych dotąd miejsc... zajęcia przeprowadzone według tego scenariusza przeniosą dzieci do świata podróżników i poszukiwaczy ukrytych skarbów. Świata, w którym dzieci nie tylko poszukają skarbów, ale też kodów i rozwiązań stawianych przed nimi wyzwań.
15
kwietnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Kompetencje kluczowe - Liczę, badam, konstruuję i tworzę
Kompetencje matematyczne to zdolność do rozwijania i wykorzystywania myślenia i postrzegania matematycznego do rozwiązywania codziennych problemów. Kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych technologii i inżynierii dotyczą zdolności i chęci wyjaśniania świata przyrody z wykorzystaniem istniejącego zasobu wiedzy i stosowanych metod, w tym obserwacji i eksperymentów w celu formułowania pytań i wyciągania wniosków opartych na dowodach.
01
kwietnia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot, mata do kodowania
Wiosna na łące, wiosna w ogródku - ozobot
Zielona, pachnąca, pełna kwiatów... taka jest wiosna. A jak będzie wyglądała Pani Wiosna, nietypowa trasa dla robotów Ozobot? To w dużej mierze zależy od kreatywności i pomysłowości dzieci.
11
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Wiosna na łące, wiosna w ogródku - mata do kodowania
Przebiśniegi, krokusy, tulipany, pierwiosnki to piękne kwiaty, kojarzące się z wiosną. Żółte, fioletowe, czerwone, białe, każde inne, wszystkie tak samo piękne. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie utrwalą nazwy wiosennych kwiatów, tworząc kod offline, pomogą też ogrodnikowi trafić na właściwe pole na planszy, spełniając przy tym określone warunki.
11
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Zwykłe niezwykłe kobiety - ozobot
Marzec, to czas oczekiwania na słońce, na zielone listki, na pierwsze kwiaty i wiosnę... marzec to również miesiąc, w którym obchodzimy święto kobiet. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, dzieci porozmawiają nie tylko o kobietach, które przysłużyły się światu, ale głównie o tych, które są dla nich ważne w codziennych relacjach, szczególnie dla nich bliskie.
05
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Zwykłe niezwykłe kobiety - mata do kodowania
Marzec, to czas oczekiwania na słońce, na zielone listki, na pierwsze kwiaty i wiosnę... marzec to również miesiąc, w którym obchodzimy święto kobiet. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, dzieci porozmawiają nie tylko o kobietach, które przysłużyły się światu, ale głównie o tych, które są dla nich ważne w codziennych relacjach, szczególnie dla nich bliskie.
05
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Przyjdź do nas wiosno - mata do kodowania
Na dworze robi się coraz cieplej, pojawiają się pierwsze nieśmiało wychylające się przebiśniegi i krokusy, po śniegowych bałwanach nie ma już nawet śladu...to znak, że zbliża się wiosna. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, uczniowie połączą temat wiosny z kodowaniem... na podstawie podanych koordynatów ułożą kwiatowy wzór, a kod utworzony z symboli graficznych, wskaże miejsca, na których zostaną umieszczone litery tworzące wyraz „wiosna”.
04
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Przyjdź do nas wiosno - ozobot
Coraz cieplej na dworze, pojawiają się pierwsze nieśmiało wychylające się przebiśniegi i krokusy, po śniegowych bałwanach nie ma już nawet śladu... to znak, że zbliża się wiosna. Na zajęciach, przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, uczniowie zaprogramują roboty Ozobot, w taki sposób, żeby „odczytały” wyraz „wiosna”.
04
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Dawno, dawno temu - ozobot
W jakim okresie żyły dinozaury i co spowodowało, że wyginęły? Kiedy powstały pierwsze malowidła jaskiniowe? Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci cofną się w czasie i spróbują znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania. Dodatkowo, zakodują lub zaprogramują trasę dla robotów Ozobot, żeby spełniała określone warunki.
26
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Dawno, dawno temu - mata do kodowania
W jakim okresie żyły dinozaury i co spowodowało, że wyginęły? Kiedy powstały pierwsze malowidła jaskiniowe? Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci cofną się w czasie i spróbują znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania. Dodatkowo, przy pomocy symboli graficznych, stworzą na macie do kodowania kod, który będzie musiał spełnić określone warunki.
26
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Kompetencje kluczowe - Rozumiem i tworzę informacje
KSZTAŁTUJEMY KOMPETENCJE KLUCZOWE Wyżej omawiana kompetencja obejmuje umiejętność czytania oraz pisania, umiejętność słuchania ze zrozumieniem. Ważne jest, żeby świadomie komunikować się w różnych sytuacjach, kontrolując przy tym sposób komunikacji i dopasowując go wymogów miejsca, osób czy zdarzeń. W zakres omawianej kompetencji wchodzi też krytyczne myślenie oraz zdolność oceny odbieranych informacji.
20
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot, mata do kodowania
Kompetencje kluczowe - Wielojęzyczność
KSZTAŁTUJEMY KOMPETENCJE KLUCZOWE Kompetencje te określają umiejętność porozumiewania się w obcych językach, w sposób prawidłowy i skuteczny. Zakres umiejętności, pokrywa się z umiejętnością rozumienia i tworzenia informacji: opiera się na zdolności rozumienia, wyrażania i interpretowania pojęć, myśli, uczuć, faktów i opinii w mowie i piśmie (rozumienie ze słuchu, mówienie, czytanie i pisanie). Kompetencje językowe uwzględniają również wymiar histo- ryczny oraz kompetencje międzykulturowe.
20
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot, mata do kodowania
Zima i zwierzęta - ozobot
Zima, to trudny okres dla wielu zwierząt, co się z nimi dzieje gdy za oknem widać grubą kołderkę śniegu, a szyby w oknach pokrywają się srebrzystymi wzorami? Jak możemy im wtedy pomóc? Odpowiedzi na powyższe pytania, poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
12
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Zima i zwierzęta - mata do kodowania
Zima, to trudny okres dla wielu zwierząt, co się z nimi dzieje gdy za oknem widać grubą kołderkę śniegu, a szyby w oknach pokrywają się srebrzystymi wzorami? Jak możemy im wtedy pomóc? Odpowiedzi na powyższe pytania, poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
12
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Wesoły karnawał - ozobot
Karnawał to okres zimowych balów, maskarad, wesołej zabawy. To czas, kiedy możemy zamienić się w królewnę, rycerza, strażaka... i wiele innych postaci. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie połączą tematykę karnawałowych zabaw z elementami podstaw programowania, zakodują trasę dla robotów, kształtem przypominającą maski karnawałowe, oraz stworzą makietę - bal karnawałowy.
29
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Wesoły karnawał - mata do kodowania
Karnawał to okres zimowych balów, maskarad, wesołej zabawy. To czas, kiedy możemy zamienić się w królewnę, rycerza,strażaka... i wiele innych postaci. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, uczniowie połączą tematykę karnawałowych zabaw z elementami kodowania, ułożą sudoku, stworzą kod prowadzący do wybranego przebrania, oraz odkryją, którą maskę na bal wybrała mała dziewczynka.
29
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Nie tylko na poczcie - ozobot
Co się dzieje z listem, kiedy wrzucimy go do skrzynki pocztowej? Na czym polega praca listonosza? Jak mógłby wyglądać znaczek pocztowy, gdyby projektowały go dzieci?... na te pytania postarają się znaleźć odpowiedź uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych według tego scenariusza... pomoże im w tym robot edukacyjny, który wcieli się w rolę listonosza.
08
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Nie tylko na poczcie - mata do kodowania
Gołąb pocztowy, list, telegram... czy w taki sposób przekazujemy sobie ważne wiadomości? Czy aktualnie są też inne możliwości, takie które wykorzystują dostęp do nowoczesnych technologii? Jakie są plusy i minusy różnych sposobów komunikacji? Na te pytania poszukają odpowiedzi uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych według tego scenariusza. Dodatkowo popracują nad umiejętnością grupowania obiektów i logicznym myśleniem.
08
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Kartka - Kalendarz adwentowy - czekając na święta 2019
Kartka do pobrania i wydruku w formacie A4 dla wszystkich, którzy biorą udział w wydarzeniu - Kalendarz adwentowy - czekając na święta 2019
21
listopada
2019
Czas trwania: 4 tygodnie
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: brak
Kalendarz adwentowy - czekając na święta 2019 - ozobot
Dla każdego z nas Święta Bożego Narodzenia to czas spędzony w rodzinnym gronie. Czas radości, czas bycia razem, pachnącej choinki i prezentów. Przygotujmy się razem z dziećmi na ten radosny czas...a w przygotowania postarajmy się wpleść elementy kodowania, tak, żeby połączyć tradycję z nowoczesnością...będzie więc zakodowany łańcuch choinkowy, zakodowana choinka, renifery, bombki...a nawet świąteczny stół z algorytmem w tle. Mamy nadzieję, że spędzony wspólnie z nami zakodowany grudniowy czas, będzie dla Państwa i Waszych dzieci konstruktywny, radosny i pełen wyzwań.
21
listopada
2019
Czas trwania: 4 tygodnie
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Kalendarz adwentowy - czekając na święta 2019 - mata do kodowania
Dla każdego z nas Święta Bożego Narodzenia to czas spędzony w rodzinnym gronie. Czas radości, czas bycia razem, pachnącej choinki i prezentów. Przygotujmy się razem z dziećmi na ten radosny czas...a w przygotowania postarajmy się wpleść elementy kodowania, tak, żeby połączyć tradycję z nowoczesnością...będzie więc zakodowany łańcuch choinkowy, zakodowana choinka, renifery, bombki...a nawet świąteczny stół z algorytmem w tle. Mamy nadzieję, że spędzony wspólnie z nami zakodowany grudniowy czas, będzie dla Państwa i Waszych dzieci konstruktywny, radosny i pełen wyzwań.
21
listopada
2019
Czas trwania: 4 tygodnie
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Marzenia szeptane misiowi na ucho - ozobot
Pluszowy miś to ulubiona zabawka niejednego dziecka. To przyjaciel najmłodszych, powiernik sekretów, radości i trosk. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza dzieci nie tylko opowiedzą o swoich ulubionych misiach, ale też utworzą zakodowane zadanie dla drugiego zespołu.
20
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Mały, wielki miś - mata do kodowania
Mały miś jest wielkim przyjacielem niejednego dziecka, powiernikiem se- kretów, marzeń, ale i zmartwień. Po- mocnikiem, który utula do snu i dodaje odwagi. Towarzyszem dziecięcych zabaw i przygód. Pamiętajmy o tym i uczcijmy dzień misia w szczególny sposób.
20
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Na starych fotografiach - ozobot
Są chwile, które warto zapamiętać, które warto uwiecznić i wracać do nich co jakiś czas... zdjęcia są świetnym sposobem na utrwalenie ważnych chwil na dłużej. Jak były robione kiedyś, a jak robi się je teraz...o tym przekonają się dzieci na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza
20
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Na starych fotografiach - mata do kodowania
Są chwile, które warto zapamiętać, które warto uwiecznić i wracać do nich co jakiś czas... zdjęcia są świetnym sposobemna utrwalenie ważnych chwil na dłużej. Jak były robione kiedyś, a jak robi się je teraz... o tym przekonają się dzieci na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza.
20
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Pada, pada, pada, wieje, wieje - ozobot
Pada, pada, pada, wieje, wieje...tak często możemy powiedzieć, patrząc w listopadowe dni na świat przez okno. Szaro, pochmurno, smutno...brakuje kolorów i radości. A przecież nie musi tak być. Kolorowe kalosze, płaszcz przeciwdeszczowy, kolorowa parasolka...to może być początek całkiem przyjemnego spaceru, pomimo niesprzyjającej aury.
12
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Pada, pada, pada, wieje, wieje - mata do kodowania
Pada, pada, pada, wieje, wieje... tak często możemy powiedzieć, patrząc w listopadowe dni na świat przez okno. Szaro, pochmurno, smutno...brakuje kolorów i radości. A przecież nie musi tak być. Kolorowe kalosze, płaszcz przeciwdeszczowy, kolorowa parasolka...to może być początek całkiem przyjemnego spaceru, pomimo niesprzyjającej aury.
12
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Święto Niepodległości - ozobot
Kto ty jesteś? Polak mały. Jaki znak twój? Orzeł biały... warto, żeby te słowa znało każde dziecko. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć, uczniowie porozmawiają o symbolach narodowych Polski, o regionach Polski, odczuciach związanych z tym, że są Polakami. W ten trudny, ale bardzo ważny temat wplecione zostaną również elementy kodowania i robotyki.
06
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Święto Niepodległości - mata do kodowania
Kto ty jesteś? Polak mały. Jaki znak twój? Orzeł biały...warto, żeby te słowa znało każde dziecko. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć, uczniowie porozmawiają o symbolach narodowych Polski, o regionach Polski, odczuciach związanych z tym, że są Polakami. W ten trudny, ale bardzo ważny temat wplecione zostaną również elementy kodowania.
06
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Kap, kap, kap - kodowanie w rytmie deszczu - ozobot
Piękna słoneczna pogoda, lekkie zachmurzenie, opady deszczu, deszczu ze śniegiem, śniegu, a może burza...dzieci spojrzą przez okno i sprawdzą jaka jest pogoda. Następnie zakodują lub zaprogramują robota, w taki sposób, żeby przejechał nad grafiką najbardziej pasującą do aury za oknem.
06
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Kap, kap, kap - kodowanie w rytmie deszczu - mata do kodowania
Duże, ciężkie krople... małe delikatne kropelki... skaczą po szybach , jak nutki na pięciolinii... kap, kap, kap słychać rytmiczne stukanie. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie stworzą zakodowaną orkiestrę... a kropelki o różnych wielkościach będą dla nich muzycznym kodem.
06
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Srebrne kropelki - ozobot
Czy woda jest niezbędna człowiekowi, gdzie ją znajdziemy, jaką pełni rolę w przyrodzie?...te pytania będą punktem wyjścia do stworzenia zakodowanej trasy dla robotów, przedstawiającej obieg wody w przyrodzie.
30
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Srebrne kropelki - mata do kodowania
Dlaczego woda jest tak bardzo ważna w naszym życiu? Co się stanie, jeśli szklankę z gorącą wodą przykryjemy spodkiem, a co jeśli na tym spodku pojawią się kostki lodu? Podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie przeprowadzą doświadczenie, które pozwoli znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania. Dodatkowo zapoznają się z określeniem „pętla zawsze”, a następnie spróbują jej użyć tworząc, przy pomocy symboli graficznych, kod.
30
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W poszukiwaniu darów jesieni - mata do kodowania
Jak rozłożyć obrazki na macie, żeby spełniały określone warunki? W którym miejscu położyć krążek z grzybem, a w którym z kasztanem? Czy istnieje schemat, który ułatwi wykonanie tego zadania? Z powyższym wyzwaniem zmierzą się uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
23
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W poszukiwaniu darów jesieni - ozobot
O czym opowiedziałby kasztan, gdyby potrafił mówić? Jakie przygody mógłby mieć jesienny liść, a jakie grzybek? Odpowiedzi na powyższe pytania spróbują poszukać dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Swoje pomysły przedstawią w postaci stworzonej przez siebie makiety jesiennego parku/lasu, wzbogaconej o trasy dla robotów - bohaterów dziecięcej wyobraźni.
23
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Jesień w sadzie, ogrodzie i parku - ozobot
Jesień w sadzie, w ogrodzie i w parku... jaka jest, jakie skarby skrywa? Owoce, warzywa, grzyby, piękne kolorowe liście, kasztany i żołędzie.Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie stworzą jesienną trasę dla robotów Ozobot. Pracując w zespołach, wspólnie zadecydują o jakie kody ją wzbogacą.
16
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Jesień w sadzie, ogrodzie i parku - mata do kodowania
Z którego drzewa pochodzą kasztany, a z którego żołędzie, jak wyglądają liście tych drzew, co robi ogrodnik jesienią w sadzie i ogrodzie? Wieże z kolorowych kubków i układanie obrazków na podstawie podanych koordynatów, to będą aktywności, które ułatwią dzieciom znalezienie odpowiedzi na powyższe pytania.
16
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W zdrowym ciele, zdrowy duch - ozobot
Co ma pozytywny wpływ na zdrowie, a co negatywny? Czy ruch jest ważny, czy niepotrzebny? Które pokarmy warto wprowadzać często do swojego jadłospisu, a których lepiej unikać? Na te pytania poszukają dzieci odpowiedzi na zajęciach przeprowadzonych według poniższego scenariusza zajęć. Następnie stworzą program dla robotów (przy pomocy kolorowych kodów lub na platformie ozoblockly), który będzie uwzględniał wskazane warunki.
09
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
W zdrowym ciele, zdrowy duch - mata do kodowania
Co pozytywnie wpływa na zdrowie, a co mu szkodzi? Czy ruch jest ważny, czy niepotrzebny? Które pokarmy warto wprowadzać często do swojego jadłospisu, a których lepiej unikać? Na te pytania po- szukają dzieci odpowiedzi na zajęciach przeprowadzonych według poniższego scenariusza zajęć. Dodatkowo, wykorzystując symbole graficzne, stworzą krótki program ćwiczeń gimnastycznych, a układając kod - receptę na zdrowie, uwzględnią w nim unikanie szkodliwych nawyków.
09
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Międzynarodowy dzień uśmiechu - ozobot
Jesienny spacer, rowerowa wycieczka, górska wędrówka, łakocie a może zabawa ulubionymi zabawkami... to sposoby na poprawienie humoru i wywołanie uśmiechu na buziach najmłodszych. Na zajęciach przeprowadzonych według poniższego scenariusza, uczniowie zakodują lub zaprogramują roboty Ozobot, w taki sposób, żeby wskazały tych sposobów jak najwięcej.
04
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Międzynarodowy dzień uśmiechu - mata do kodowania
W kalendarzu jest wiele świąt, o których warto pamiętać, wiele szczególnych dni... jeden z nich jest wyjątkowo pogodny, to międzynarodowy dzień uśmiechu. Warto w tym dniu przypomnieć, że uśmiech jest dobry na wszystko i zawsze znajdzie się powód, żeby zawitał na naszej twarzy.
04
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Wyzwania Code Week 2019 - zdanie 2 - ozobot
Tydzień kodowania to europejska inicjatywa, której celem jest pokazanie kodowania od najlepszej strony, zachęcanie do nauki programowania zarówno dzieci jak i dorosłych.Kodowanie nie posiada ani barier wieku ani języka ani miejsca... można kodować właściwie zawsze, w każdym miejscu, niezależnie od tego, ile mamy lat. Warto to robić, bo umiejętności nabyte w procesie uczenia się kodowania przekładają się na podniesienie jakości życia w różnych jego aspektach.
04
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Jesień na talerzu - ozobot
Kolorowa, obfita w dary: pachnące, dojrzałe owoce, grzyby, kasztany, żołędzie, mieniące się całą paletą barw liście... taka może być jesień. A jaka będzie w oczach dzieci? O tym przekonamy się korzystając na zajęciach dydaktycznych z poniższego scenariusza. Dzieci nie tylko stworzą tra- sę dla robotów, która jednocześnie będzie suknią Pani Jesieni, ale dodatkowo pomogą przygotować sałatkę owocową.
02
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Jesień na talerzu - mata do kodowania
Kolorowa, obfita w dary: pachnące, dojrzałe owoce, grzyby, kasztany, żołędzie, mieniące się całą paletą barw liście... taka może być jesień. A jaka będzie w oczach dzieci? O tym przekonamy się korzystając na zajęciach dydaktycznych z poniższego scenariusza. Dzieci nie tylko stworzą tra- sę dla robotów, która jednocześnie będzie suknią Pani Jesieni, ale dodatkowo pomogą przygotować sałatkę owocową.
02
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Wyzwania Code Week 2019 - mata do kodowania
Tydzień kodowania to europejska inicjatywa, której celem jest pokazanie kodowania od najlepszej strony, zachęcanie do nauki programowania zarówno dzieci jak i dorosłych. Zapraszamy do wspólenej zabawy!!!
29
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Oto ja - zmysły - ozobot
Widzimy, słyszymy, czujemy...na co dzień nie zastanawiamy się nad tym, dlaczego tak się dzieje. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie porozmawiają o zmysłach, o ich roli, funkcjach, które pełnią w organizmie. Dodatkowo zaprogramują robota Ozobot, w taki sposób, żeby pokanał trasę, zgodnie ze wskazanymi warunkami.
25
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Oto ja - zmysły - mata do kodowania
Widzimy, słyszymy, czujemy... na co dzień nie zastanawiamy się nad tym, dlaczego tak się dzieje. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie porozmawiają o zmysłach, o ich roli, funkcjach, które pełnią w organizmie. Dodatkowo popracują nad orientacją na kartce papieru i umiejętnością określania położenia przy pomocy koordynatów.
25
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Moja miejscowość, mój dom - mata do kodowania
W jakim województwie znajduje się miejscowość, w której mieszkają dzieci, jaka rzeka przez nią przepływa, które miejsca są warte odwiedzenia i dlaczego... to tylko wybrane pytania, na które uczniowie postarają się znaleźć odpowiedź podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Starsi uczniowie zagrają w grę strategiczną, natomiast najmłodsi nauczą się grupować elementy i łączyć cechy.
18
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Moja miejscowość, mój dom - ozobot
W jakim województwie znajduje się miejscowość, w której mieszkają dzieci, jaka rzeka przez nią przepływa, które miejsca są warte odwiedzenia i dlaczego... to tylko wybrane pytania, na które uczniowie postarają się znaleźć odpowiedź podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Starsi uczniowie zagrają w grę strategiczną, natomiast najmłodsi nauczą się grupować elementy i łączyć cechy.
18
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Fajnie jest być przedszkolakiem - mata do kodowania
W kalendarzu jest wiele świąt, o których warto pamiętać, wiele szczególnych dni... jednym z nich jest Dzień Przedszkolaka. Obchodzimy go na początku roku przedszkolnego, kiedy dla wielu dzieci, jest to jeszcze trudny czas adaptacji, poznawania nowego miejsca, nowych kolegów i koleżanek, nowej pani... warto zadbać o to, żeby ten dzień był radosny i pełen niespodzianek dla najmłodszych, żeby dzieci czuły, że bycie przedszkolakiem, to wielka rzecz.
18
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Fajnie jest być przedszkolakiem - ozobot
W kalendarzu jest wiele świąt, o których warto pamiętać, wiele szczególnych dni... jednym z nich jest Dzień Przedszkolaka. Obchodzimy go na początku roku przedszkolnego, kiedy dla wielu dzieci, jest to jeszcze trudny czas adaptacji, poznawania nowego miejsca, nowych kolegów i koleżanek, nowej pani... warto zadbać o to, żeby ten dzień był radosny i pełen niespodzianek dla najmłodszych, żeby dzieci czuły, że bycie przedszkolakiem, to wielka rzecz.
18
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Dzień kropki - ozobot
Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki to święto kreatywności, rozwijania talentów, wytrwałości w pokonywaniu trudności i wiary we własne możliwości. Warto tego dnia przypomnieć historię Vashti, małej bohaterki książki "Kropka". Dziewczynka nie wierzyła w to, że potrafi coś namalować... ale ktoś uwierzył w nią, a w efekcie odkrył jej niezwykły talent. Tego dnia nie może zabraknąć na zajęciach kropek.
10
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Dzień kropki - mata do kodowania
Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki to niezwykły dzień. To święto kreatywności, rozwijania talentów, wytrwałości w pokonywaniu trudności i wiary we własne możliwości. Warto tego dnia przypomnieć historię Vashti, małej bohaterki książki "Kropka". Dziewczynka była przekonana, że nie potrafi nic namalować, nie wierzyła w swoje możliwości... ale ktoś uwierzył w nią, a w efekcie odkrył jej niezwykły talent. Tego dnia zdecydowanie nie może zabraknąć na zajęciach kropek ...
10
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Nasze wakacyjne wspomnienia - ozobot
Rozpoczął się rok przedszkolny/szkolny, poznaliśmy już kolegów, koleżanki, nauczycieli, nową klasę/salę... ale wspomnieniami powrócimy jeszcze do wakacji. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć uczniowie opowiedzą o swoich wakacyjnych przygodach, o tym jak spędzali czas. Dodatkowo zakodują lub zaprogramują robota Ozobot, w taki sposób, żeby dotarł do jednego ze wskazanych miejsc.
09
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Nasze wakacyjne wspomnienia - mata do kodowania
Wakacje za nami...ale wakacyjne wspomnienia ciągle są w nas... Na zajęciach przygotowanych według zaproponowanego scenariusza, uczniowie myślami przeniosą się do czasu wakacyjnych wyjazdów... przypomną sobie miejsca, które odwiedzili, przygody, które przeżyli, nowo poznanych znajomych.
09
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Aktywności dla najmłodszych
Dla maluszków początek roku to szczególny czas, dlatego przygotowaliśmy zestaw aktywności specjalnie dla 3 i 4 latków.
06
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Dzień postaci z bajek - mata do kodowania
Dobra wróżka, koszyk ze smakołykami, zegar, chatka z piernika...to musi być scenariusz związany z bajkami. Na zajęciach przeprowadzonych na podstawie naszej propozycji, dzieci pomogą dobrej wróżce uporządkować zagubione bajki. Dodatkowo stworzą zupełnie nowe wersje znanych od dawna bajek, łącząc elementy z pozornie niepasujących do siebie opowieści.
04
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Dzień postaci z bajek - ozobot
Dzień postaci z bajek, to szczególny dzień, bez wątpienia warto o nim pamiętać. Bajki to wyprawa do świata marzeń i wyobraźni, odskocznia od dnia codziennego. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, uczniowie połączą temat bajek z kodowaniem przy pomocy robotów Ozobot.
04
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Witaj przedszkole, witaj szkoło - ozobot
We wrześniu rozpoczyna się nowy rok szkolny a wraz z nim nowe przyjaźnie, nowe przygody... warto się do niego dobrze przygotować... między innymi gromadząc szkolne przybory. Podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie, przy pomocy kodów - sekwencji kolorowych kwadratów, ułożą program dla robota edukacyjnego.
20
sierpnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Witaj przedszkole, witaj szkoło - mata do kodowania
Początek roku szkolnego, to ważny czas, zarówno dla dzieci, jak i dla ich nauczycieli. Radość i ciekawość przeplata się z uczuciem niepewności, obawy, szczególnie jeśli jest to dla dziecka pierwszy rok na danym szczeblu edukacji. Nowe miejsce, nowi koledzy i koleżanki, nowa pani... na wszystkich czeka nowa przygoda.
20
sierpnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Witaj szkoło! - scenariusz zajęć w nurcie STEAM
Dzieci, z natury są ciekawe świata, chcą doświadczać, eksperymentować, działać. Odpowiedzią na wyżej wymienione potrzeby małego/młodego człowieka może być edukacja w modelu STEAM (Science, Technologies, Engineering, Arts, Mathematics). Idea STEAM to spójne połączenie wiedzy z różnych obszarów: nauki, technologii, inżynierii, sztuki oraz matematyki.
20
sierpnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: inne