uczymy
dzieci
pro
gra
mować
Ogólnopolski program
Uczymy dzieci
programować
Witaj przedszkole, witaj szkoło - ozobot
We wrześniu rozpoczyna się nowy rok szkolny a wraz z nim nowe przyjaźnie, nowe przygody... warto się do niego dobrze przygotować... między innymi gromadząc szkolne przybory. Podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie, przy pomocy kodów - sekwencji kolorowych kwadratów, ułożą program dla robota edukacyjnego.
20
sierpnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Witaj przedszkole, witaj szkoło - mata do kodowania
Początek roku szkolnego, to ważny czas, zarówno dla dzieci, jak i dla ich nauczycieli. Radość i ciekawość przeplata się z uczuciem niepewności, obawy, szczególnie jeśli jest to dla dziecka pierwszy rok na danym szczeblu edukacji. Nowe miejsce, nowi koledzy i koleżanki, nowa pani... na wszystkich czeka nowa przygoda.
20
sierpnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Witaj szkoło! - scenariusz zajęć w nurcie STEAM
Dzieci, z natury są ciekawe świata, chcą doświadczać, eksperymentować, działać. Odpowiedzią na wyżej wymienione potrzeby małego/młodego człowieka może być edukacja w modelu STEAM (Science, Technologies, Engineering, Arts, Mathematics). Idea STEAM to spójne połączenie wiedzy z różnych obszarów: nauki, technologii, inżynierii, sztuki oraz matematyki.
20
sierpnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: inne
Dyplom udziału w trzeciej edycji programu Uczymy Dzieci Programować
Przez ostatnie miesiące, wspólnie uczyliśmy dzieci programować w trakcie trzeciej edycji programu "Uczymy dzieci programować". Wykonywaliście powierzone Wam zadania z ogromnym zaangażowaniem. Wspólnie uczyliśmy się jak wykorzystywać roboty i inne nowoczesne narzędzia w edukacji. Teraz czas na zwieńczenie naszych wysiłków - wydrukujcie certyfikat i dyplomy i wypełnijcie je ręcznie - długopisy lub pióra muszą iść w ruch ;-) Dziękujemy Wam ogromnie za udział!
10
czerwca
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ołówek, długopis ;-)
CERTYFIKAT UDZIAŁU W TRZECIEJ EDYCJI PROGRAMU UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ
Przez ostatnie miesiące, wspólnie uczyliśmy dzieci programować w trakcie trzeciej edycji programu "Uczymy dzieci programować". Wykonywaliście powierzone Wam zadania z ogromnym zaangażowaniem. Wspólnie uczyliśmy się jak wykorzystywać roboty i inne nowoczesne narzędzia w edukacji. Teraz czas na zwieńczenie naszych wysiłków - wydrukujcie certyfikat i dyplomy i wypełnijcie je ręcznie - długopisy lub pióra muszą iść w ruch ;-) Dziękujemy Wam ogromnie za udział!
10
czerwca
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ołówek, długopis ;-)
Coraz bliżej lato - ozobot
Słońce, morze, las, góry, jezioro...czyli coraz bliżej lato, coraz bliżej wakacje. Uczniowie na zajęciach przeprowadzonych na podstawie tego scenariusza nie tylko porozmawiają o zbliżającym się lecie i wakacyjnych planach, stworzą też zakodowaną wakacyjną trasę dla robotów Ozobot. Dodatkowo ułożą z puzzli do Ozobota napis „lato” i uzupełnią go kodami, w taki sposób, żeby robot przejechał od startu do mety.
06
czerwca
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Coraz bliżej lato - mata do kodowania
Arbuzowe lody, palma na plaży, łódka... czyli coraz bliżej lato, coraz bliżej wakacje. Uczniowie na zajęciach przeprowadzonych na podstawie tego scenariusza nie tylko porozmawiają o zbliżającym się lecie i wakacyjnych planach, ale ułożą też na podstawie podanych koordynatów letnie obrazki.
06
czerwca
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Skaczące żabki - mata do kodowania
Zbliża się Dzień Dziecka, dzień radości i zabawy. Z tej okazji zaproponujmy dzieciom grę planszową „Skaczące żabki”. Planszą do gry będzie mata do kodowania lub gotowa do druku karta pracy
28
maja
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Skaczące żabki - ozobot
Co to takiego jest grzybień biały, jak wygląda tego będą mogli dowiedzieć się uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Tworząc trasę dla robotów ozobot, wykorzystają kody z grupy kodów „szukaj linii”, co pozwoli przeprowadzić żabkę na wybrany nenufar.
28
maja
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Zakodowany dzień mamy i taty - ozobot
W trakcie roku są dni szczególne, takie w które obchodzimy mniejsze lub większe święta i uroczystości, wśród nich jeden wyjątkowy dzień, szczególnie ważny dla dzieci i ich mam, to Dzień Matki. Święto chyba znane każdemu. W naszej propozycji Dzień Mamy połączony został z Dniem Taty... i kodowaniem.
15
maja
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Zakodowany dzień rodziny - ozobot
Dzień Rodziny, to świetna okazja do wspólnego spędzenia czasu, połączenia zabawy z nauką i kodowaniem. Nasza propozycja to zawody, ale takie zawody, w których to nie wygrana będzie najważniejsza a wspólnie spędzony czas.
15
maja
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Dzielmy się radością programowania
Maj to miesiąc, w którym w przedszkolach i szkołach zaczynają się różnego rodzaju uroczystości, to czas przygotowań, radości, świętowania, budowania relacji...bardzo ważny okres zarówno dla dzieci, ich rodziców, jak i dla nauczycieli. Propozycja naszego wyzwania to połączenie Dnia Mamy, Taty, Rodziny z dzieleniem się radością programowania...
10
maja
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
To lubię - koduj z mamą, koduj z tatą
Wędrująca pomiędzy ulubionymi aktywnościami kropka, to modyfikacja popularnej i lubianej przez dzieci zabawy „mucha wyszła”. Dodane do niej pola funkcyjne w postaci grafik podnoszą atrakcyjność zabawy i pozwalają poznać upodobania uczestników gry.
24
kwietnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: inne
Mali artyści - ozobot
Muzyka, plastyka i kodowanie pozornie do siebie nie pasują, ale ogromna uniwersalność robotów edukacyjnych Ozobot sprawia, że można je wykorzystać na zajęciach z zakresu różnych edukacji, łączyć z innymi aktywnościami i efektywnie wspierać proces dydaktyczny. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie porozmawiają o swoich ulubionych aktywnościach artystycznych, dodatkowo zakodują lub zaprogramują robota Ozobot, uwzględniając wskazane przez nauczyciela warunki.
24
kwietnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Mali artyści - mata do kodowania
Muzyka i plastyka to dziedziny, które nie kojarzą nam się z kodowaniem...co nie znaczy, że nie jest możliwe połączenie tak niepasujących z pozoru do siebie aktywności. Na zajęciach dydaktycznych przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie stworzą obrazek na podstawie kilku podanych kwadratów, a następnie stworzą do niego kod - instrukcję, która pozwoli kolegom i koleżankom go rozszyfrować.
24
kwietnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Baśnie, bajki, opowieści... w świecie marzeń i wyobraźni - ozobot
Świat dziecka jest pełen magii, a dziecięca kreatywność i wyobraźnia nie mają granic. Jeden przedmiot może wywołać wiele różnych skojarzeń, a początek historii może mieć wiele różnorodnych zakończeń. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie, przy pomocy puzzli do ozobota i robotów stworzą, a następnie przedstawią swoją własną opowieść.
11
kwietnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Środki transportu - mata do kodowania
Po lądzie, po wodzie lub w powietrzu... do przodu, lub do tyłu... jakie mamy środki transportu, jak się poruszają i jak stworzyć kod, który przeniesie je z jednego punktu do drugiego?... o tym przekonają się dzieci na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza. Dodatkowo będą miały okazję przekonać się, że wyznaczenie drogi, trasy, a utworzenie kodu, to dwie osobne czynności
03
kwietnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Wiosna podróżuje - ozobot
Wolno, szybciej, najszybciej... jakim środkiem transportu porusza się Pani Wiosna, co widzi podczas swojej podróży, jakie przeżywa przygody?... to zależy od uczniów i ich wyobraźni. Dzieci na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza stworzą opowieść, a następnie spróbują zamienić ją w zakodowaną trasę dla ozobota.
03
kwietnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Wyzwanie Uczymy Dzieci Programować - tydzień z technologią
Wykorzystywanie na zajęciach dydaktycznych nowoczesnych technologii może w znaczny sposób podnieść atrakcyjność i efektywność zajęć, a przy tym wcale nie wymaga wielu przygotowań po stronie nauczyciela. Do przeprowadzenia aktywności według przygotowanych scenariuszy, wystarczy smartfon lub tablet (minimalnie jeden na całą grupę, optymalnie jeden na zespół 5-6 osobowy).
20
marca
2019
Czas trwania: 225 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
W świecie zwierząt - ozobot
Zwierzęta to jeden z ulubionych tematów dzieci. Chętnie o nich opowiadają, równie chętnie poszerzają wiadomości na ich temat. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie nie tylko porozmawiają na temat zwierząt, ale poszerzą również swoje umiejętności w zakresie kodowania. Pracując nad stworzeniem makiety, będą mogli też wykazać się zmysłem artystycznym i kreatywnością.
13
marca
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
W świecie zwierząt - mata do kodowania
Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza, uczniowie poszerzą swoją wiedzę na temat zwierząt, popracują nad orientacją przestrzenną a także dokonają pierwszych prób „debugowania kodu”.
13
marca
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W marcu jak w garncu - ozobot
„W marcu jak w garncu”...co właściwie rozumiemy przez to przysłowie, czym jest tytułowy garnek i co się w nim znajduje? O tym porozmawiają dzieci na zajęciach przeprowadzonyc według tego scenariusza. Dodatkowo stworzą i zakodują trasę dla robotów Ozobot, która będzie obrazować omawiane przysłowie.
05
marca
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
W marcu jak w garncu - mata do kodowania
„W marcu jak w garncu”... co właściwie rozumiemy przez to przysłowie, czym jest tytułowy garnek i co się w nim znajduje? O tym porozmawiają dzieci na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza.
05
marca
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Już blisko wiosna - mata do kodowania
Wiosna, to czas, kiedy przyroda budzi się do życia, zmienia barwy z biało szarych na zielone, pojawiają się pierwsze kwiaty i promyki słońca. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie porozmawiają o symptomach zbliżającej się wiosny.
26
lutego
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Już blisko wiosna - ozobot
Wiosna, to czas, kiedy przyroda budzi się do życia, zmienia barwy z biało szarych na zielone, pojawiają się pierwsze kwiaty i promyki słońca. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie porozmawiają o symptomach zbliżającej się wiosny.
26
lutego
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
W świecie książek, w świecie marzeń - ozobot
Czytanie książek to podróż do świata marzeń i wyobraźni, warto propagować czytelnictwo już od najmłodszych lat. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza dzieci będą miały okazję porozmawiać o swoich ukochanych książkach, bajkach.
16
lutego
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
W świecie książek, w świecie marzeń - mata do kodowania
Czytanie książek to podróż do świata marzeń i wyobraźni, warto propagować czytelnictwo już od najmłodszych lat. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza dzieci będą miały okazję porozmawiać o swoich ukochanych książkach, bajkach.
16
lutego
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Zakodowane sporty nie tylko zimowe - mata do kodowania
Jazda na nartach, na łyżwach, pływanie, gra w piłkę... które sporty najbardziej lubią dzieci i dlaczego warto je uprawiać? Te pytania pojawią się na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Piktogramy przedstawiające różnego rodzaju sportów posłużą do stworzenia niezwykłego skryptu.
13
lutego
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Zakodowane sporty nie tylko zimowe - ozobot
Jazda na nartach, na łyżwach, pływanie, gra w piłkę... które sporty najbardziej lubią dzieci i dlaczego warto je uprawiać? Te pytania pojawią się na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
13
lutego
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
W internecie może być bezpiecznie - ozobot
Dzień bezpiecznego internetu obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku. Jego głównym celem jest propagowanie odpowiedzialnego korzystania z zasobów dostępnych w sieci, dbanie o cyfrowe bezpieczeństwo, unikanie potencjalnych zagrożeń wynikających z korzystania z internetu.
05
lutego
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
W internecie może być bezpiecznie
Dzień bezpiecznego internetu obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku. Jego głównym celem jest propagowanie odpowiedzialnego korzystania z zasobów dostępnych w sieci, dbanie o cyfrowe bezpieczeństwo, unikanie potencjalnych zagrożeń wynikających z korzystania z internetu.
04
lutego
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania