Wiosna na łące, wiosna w ogródku - ozobot
Zielona, pachnąca, pełna kwiatów... taka jest wiosna. A jak będzie wyglądała Pani Wiosna, nietypowa trasa dla robotów Ozobot? To w dużej mierze zależy od kreatywności i pomysłowości dzieci.
11
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Wiosna na łące, wiosna w ogródku - mata do kodowania
Przebiśniegi, krokusy, tulipany, pierwiosnki to piękne kwiaty, kojarzące się z wiosną. Żółte, fioletowe, czerwone, białe, każde inne, wszystkie tak samo piękne. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie utrwalą nazwy wiosennych kwiatów, tworząc kod offline, pomogą też ogrodnikowi trafić na właściwe pole na planszy, spełniając przy tym określone warunki.
11
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Zwykłe niezwykłe kobiety - ozobot
Marzec, to czas oczekiwania na słońce, na zielone listki, na pierwsze kwiaty i wiosnę... marzec to również miesiąc, w którym obchodzimy święto kobiet. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, dzieci porozmawiają nie tylko o kobietach, które przysłużyły się światu, ale głównie o tych, które są dla nich ważne w codziennych relacjach, szczególnie dla nich bliskie.
05
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Zwykłe niezwykłe kobiety - mata do kodowania
Marzec, to czas oczekiwania na słońce, na zielone listki, na pierwsze kwiaty i wiosnę... marzec to również miesiąc, w którym obchodzimy święto kobiet. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, dzieci porozmawiają nie tylko o kobietach, które przysłużyły się światu, ale głównie o tych, które są dla nich ważne w codziennych relacjach, szczególnie dla nich bliskie.
05
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Przyjdź do nas wiosno - mata do kodowania
Na dworze robi się coraz cieplej, pojawiają się pierwsze nieśmiało wychylające się przebiśniegi i krokusy, po śniegowych bałwanach nie ma już nawet śladu...to znak, że zbliża się wiosna. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, uczniowie połączą temat wiosny z kodowaniem... na podstawie podanych koordynatów ułożą kwiatowy wzór, a kod utworzony z symboli graficznych, wskaże miejsca, na których zostaną umieszczone litery tworzące wyraz „wiosna”.
04
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Przyjdź do nas wiosno - ozobot
Coraz cieplej na dworze, pojawiają się pierwsze nieśmiało wychylające się przebiśniegi i krokusy, po śniegowych bałwanach nie ma już nawet śladu... to znak, że zbliża się wiosna. Na zajęciach, przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, uczniowie zaprogramują roboty Ozobot, w taki sposób, żeby „odczytały” wyraz „wiosna”.
04
marca
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Dawno, dawno temu - ozobot
W jakim okresie żyły dinozaury i co spowodowało, że wyginęły? Kiedy powstały pierwsze malowidła jaskiniowe? Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci cofną się w czasie i spróbują znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania. Dodatkowo, zakodują lub zaprogramują trasę dla robotów Ozobot, żeby spełniała określone warunki.
26
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Dawno, dawno temu - mata do kodowania
W jakim okresie żyły dinozaury i co spowodowało, że wyginęły? Kiedy powstały pierwsze malowidła jaskiniowe? Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza dzieci cofną się w czasie i spróbują znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania. Dodatkowo, przy pomocy symboli graficznych, stworzą na macie do kodowania kod, który będzie musiał spełnić określone warunki.
26
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Kompetencje kluczowe - Rozumiem i tworzę informacje
KSZTAŁTUJEMY KOMPETENCJE KLUCZOWE Wyżej omawiana kompetencja obejmuje umiejętność czytania oraz pisania, umiejętność słuchania ze zrozumieniem. Ważne jest, żeby świadomie komunikować się w różnych sytuacjach, kontrolując przy tym sposób komunikacji i dopasowując go wymogów miejsca, osób czy zdarzeń. W zakres omawianej kompetencji wchodzi też krytyczne myślenie oraz zdolność oceny odbieranych informacji.
20
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot, mata do kodowania
Kompetencje kluczowe - Wielojęzyczność
KSZTAŁTUJEMY KOMPETENCJE KLUCZOWE Kompetencje te określają umiejętność porozumiewania się w obcych językach, w sposób prawidłowy i skuteczny. Zakres umiejętności, pokrywa się z umiejętnością rozumienia i tworzenia informacji: opiera się na zdolności rozumienia, wyrażania i interpretowania pojęć, myśli, uczuć, faktów i opinii w mowie i piśmie (rozumienie ze słuchu, mówienie, czytanie i pisanie). Kompetencje językowe uwzględniają również wymiar histo- ryczny oraz kompetencje międzykulturowe.
20
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot, mata do kodowania
Zima i zwierzęta - ozobot
Zima, to trudny okres dla wielu zwierząt, co się z nimi dzieje gdy za oknem widać grubą kołderkę śniegu, a szyby w oknach pokrywają się srebrzystymi wzorami? Jak możemy im wtedy pomóc? Odpowiedzi na powyższe pytania, poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
12
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Zima i zwierzęta - mata do kodowania
Zima, to trudny okres dla wielu zwierząt, co się z nimi dzieje gdy za oknem widać grubą kołderkę śniegu, a szyby w oknach pokrywają się srebrzystymi wzorami? Jak możemy im wtedy pomóc? Odpowiedzi na powyższe pytania, poszukają uczniowie na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
12
lutego
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Wesoły karnawał - ozobot
Karnawał to okres zimowych balów, maskarad, wesołej zabawy. To czas, kiedy możemy zamienić się w królewnę, rycerza, strażaka... i wiele innych postaci. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie połączą tematykę karnawałowych zabaw z elementami podstaw programowania, zakodują trasę dla robotów, kształtem przypominającą maski karnawałowe, oraz stworzą makietę - bal karnawałowy.
29
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Wesoły karnawał - mata do kodowania
Karnawał to okres zimowych balów, maskarad, wesołej zabawy. To czas, kiedy możemy zamienić się w królewnę, rycerza,strażaka... i wiele innych postaci. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, uczniowie połączą tematykę karnawałowych zabaw z elementami kodowania, ułożą sudoku, stworzą kod prowadzący do wybranego przebrania, oraz odkryją, którą maskę na bal wybrała mała dziewczynka.
29
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Nie tylko na poczcie - ozobot
Co się dzieje z listem, kiedy wrzucimy go do skrzynki pocztowej? Na czym polega praca listonosza? Jak mógłby wyglądać znaczek pocztowy, gdyby projektowały go dzieci?... na te pytania postarają się znaleźć odpowiedź uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych według tego scenariusza... pomoże im w tym robot edukacyjny, który wcieli się w rolę listonosza.
08
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Nie tylko na poczcie - mata do kodowania
Gołąb pocztowy, list, telegram... czy w taki sposób przekazujemy sobie ważne wiadomości? Czy aktualnie są też inne możliwości, takie które wykorzystują dostęp do nowoczesnych technologii? Jakie są plusy i minusy różnych sposobów komunikacji? Na te pytania poszukają odpowiedzi uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych według tego scenariusza. Dodatkowo popracują nad umiejętnością grupowania obiektów i logicznym myśleniem.
08
stycznia
2020
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Kartka - Kalendarz adwentowy - czekając na święta 2019
Kartka do pobrania i wydruku w formacie A4 dla wszystkich, którzy biorą udział w wydarzeniu - Kalendarz adwentowy - czekając na święta 2019
21
listopada
2019
Czas trwania: 4 tygodnie
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: brak
Kalendarz adwentowy - czekając na święta 2019 - ozobot
Dla każdego z nas Święta Bożego Narodzenia to czas spędzony w rodzinnym gronie. Czas radości, czas bycia razem, pachnącej choinki i prezentów. Przygotujmy się razem z dziećmi na ten radosny czas...a w przygotowania postarajmy się wpleść elementy kodowania, tak, żeby połączyć tradycję z nowoczesnością...będzie więc zakodowany łańcuch choinkowy, zakodowana choinka, renifery, bombki...a nawet świąteczny stół z algorytmem w tle. Mamy nadzieję, że spędzony wspólnie z nami zakodowany grudniowy czas, będzie dla Państwa i Waszych dzieci konstruktywny, radosny i pełen wyzwań.
21
listopada
2019
Czas trwania: 4 tygodnie
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Kalendarz adwentowy - czekając na święta 2019 - mata do kodowania
Dla każdego z nas Święta Bożego Narodzenia to czas spędzony w rodzinnym gronie. Czas radości, czas bycia razem, pachnącej choinki i prezentów. Przygotujmy się razem z dziećmi na ten radosny czas...a w przygotowania postarajmy się wpleść elementy kodowania, tak, żeby połączyć tradycję z nowoczesnością...będzie więc zakodowany łańcuch choinkowy, zakodowana choinka, renifery, bombki...a nawet świąteczny stół z algorytmem w tle. Mamy nadzieję, że spędzony wspólnie z nami zakodowany grudniowy czas, będzie dla Państwa i Waszych dzieci konstruktywny, radosny i pełen wyzwań.
21
listopada
2019
Czas trwania: 4 tygodnie
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Marzenia szeptane misiowi na ucho - ozobot
Pluszowy miś to ulubiona zabawka niejednego dziecka. To przyjaciel najmłodszych, powiernik sekretów, radości i trosk. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza dzieci nie tylko opowiedzą o swoich ulubionych misiach, ale też utworzą zakodowane zadanie dla drugiego zespołu.
20
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Mały, wielki miś - mata do kodowania
Mały miś jest wielkim przyjacielem niejednego dziecka, powiernikiem se- kretów, marzeń, ale i zmartwień. Po- mocnikiem, który utula do snu i dodaje odwagi. Towarzyszem dziecięcych zabaw i przygód. Pamiętajmy o tym i uczcijmy dzień misia w szczególny sposób.
20
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Na starych fotografiach - ozobot
Są chwile, które warto zapamiętać, które warto uwiecznić i wracać do nich co jakiś czas... zdjęcia są świetnym sposobem na utrwalenie ważnych chwil na dłużej. Jak były robione kiedyś, a jak robi się je teraz...o tym przekonają się dzieci na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza
20
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Na starych fotografiach - mata do kodowania
Są chwile, które warto zapamiętać, które warto uwiecznić i wracać do nich co jakiś czas... zdjęcia są świetnym sposobemna utrwalenie ważnych chwil na dłużej. Jak były robione kiedyś, a jak robi się je teraz... o tym przekonają się dzieci na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza.
20
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Pada, pada, pada, wieje, wieje - ozobot
Pada, pada, pada, wieje, wieje...tak często możemy powiedzieć, patrząc w listopadowe dni na świat przez okno. Szaro, pochmurno, smutno...brakuje kolorów i radości. A przecież nie musi tak być. Kolorowe kalosze, płaszcz przeciwdeszczowy, kolorowa parasolka...to może być początek całkiem przyjemnego spaceru, pomimo niesprzyjającej aury.
12
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Pada, pada, pada, wieje, wieje - mata do kodowania
Pada, pada, pada, wieje, wieje... tak często możemy powiedzieć, patrząc w listopadowe dni na świat przez okno. Szaro, pochmurno, smutno...brakuje kolorów i radości. A przecież nie musi tak być. Kolorowe kalosze, płaszcz przeciwdeszczowy, kolorowa parasolka...to może być początek całkiem przyjemnego spaceru, pomimo niesprzyjającej aury.
12
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Święto Niepodległości - ozobot
Kto ty jesteś? Polak mały. Jaki znak twój? Orzeł biały... warto, żeby te słowa znało każde dziecko. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć, uczniowie porozmawiają o symbolach narodowych Polski, o regionach Polski, odczuciach związanych z tym, że są Polakami. W ten trudny, ale bardzo ważny temat wplecione zostaną również elementy kodowania i robotyki.
06
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Święto Niepodległości - mata do kodowania
Kto ty jesteś? Polak mały. Jaki znak twój? Orzeł biały...warto, żeby te słowa znało każde dziecko. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć, uczniowie porozmawiają o symbolach narodowych Polski, o regionach Polski, odczuciach związanych z tym, że są Polakami. W ten trudny, ale bardzo ważny temat wplecione zostaną również elementy kodowania.
06
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Kap, kap, kap - kodowanie w rytmie deszczu - ozobot
Piękna słoneczna pogoda, lekkie zachmurzenie, opady deszczu, deszczu ze śniegiem, śniegu, a może burza...dzieci spojrzą przez okno i sprawdzą jaka jest pogoda. Następnie zakodują lub zaprogramują robota, w taki sposób, żeby przejechał nad grafiką najbardziej pasującą do aury za oknem.
06
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Kap, kap, kap - kodowanie w rytmie deszczu - mata do kodowania
Duże, ciężkie krople... małe delikatne kropelki... skaczą po szybach , jak nutki na pięciolinii... kap, kap, kap słychać rytmiczne stukanie. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie stworzą zakodowaną orkiestrę... a kropelki o różnych wielkościach będą dla nich muzycznym kodem.
06
listopada
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Srebrne kropelki - ozobot
Czy woda jest niezbędna człowiekowi, gdzie ją znajdziemy, jaką pełni rolę w przyrodzie?...te pytania będą punktem wyjścia do stworzenia zakodowanej trasy dla robotów, przedstawiającej obieg wody w przyrodzie.
30
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Srebrne kropelki - mata do kodowania
Dlaczego woda jest tak bardzo ważna w naszym życiu? Co się stanie, jeśli szklankę z gorącą wodą przykryjemy spodkiem, a co jeśli na tym spodku pojawią się kostki lodu? Podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie przeprowadzą doświadczenie, które pozwoli znaleźć odpowiedzi na powyższe pytania. Dodatkowo zapoznają się z określeniem „pętla zawsze”, a następnie spróbują jej użyć tworząc, przy pomocy symboli graficznych, kod.
30
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W poszukiwaniu darów jesieni - mata do kodowania
Jak rozłożyć obrazki na macie, żeby spełniały określone warunki? W którym miejscu położyć krążek z grzybem, a w którym z kasztanem? Czy istnieje schemat, który ułatwi wykonanie tego zadania? Z powyższym wyzwaniem zmierzą się uczniowie podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza.
23
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W poszukiwaniu darów jesieni - ozobot
O czym opowiedziałby kasztan, gdyby potrafił mówić? Jakie przygody mógłby mieć jesienny liść, a jakie grzybek? Odpowiedzi na powyższe pytania spróbują poszukać dzieci na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Swoje pomysły przedstawią w postaci stworzonej przez siebie makiety jesiennego parku/lasu, wzbogaconej o trasy dla robotów - bohaterów dziecięcej wyobraźni.
23
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Jesień w sadzie, ogrodzie i parku - ozobot
Jesień w sadzie, w ogrodzie i w parku... jaka jest, jakie skarby skrywa? Owoce, warzywa, grzyby, piękne kolorowe liście, kasztany i żołędzie.Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie stworzą jesienną trasę dla robotów Ozobot. Pracując w zespołach, wspólnie zadecydują o jakie kody ją wzbogacą.
16
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Jesień w sadzie, ogrodzie i parku - mata do kodowania
Z którego drzewa pochodzą kasztany, a z którego żołędzie, jak wyglądają liście tych drzew, co robi ogrodnik jesienią w sadzie i ogrodzie? Wieże z kolorowych kubków i układanie obrazków na podstawie podanych koordynatów, to będą aktywności, które ułatwią dzieciom znalezienie odpowiedzi na powyższe pytania.
16
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W zdrowym ciele, zdrowy duch - ozobot
Co ma pozytywny wpływ na zdrowie, a co negatywny? Czy ruch jest ważny, czy niepotrzebny? Które pokarmy warto wprowadzać często do swojego jadłospisu, a których lepiej unikać? Na te pytania poszukają dzieci odpowiedzi na zajęciach przeprowadzonych według poniższego scenariusza zajęć. Następnie stworzą program dla robotów (przy pomocy kolorowych kodów lub na platformie ozoblockly), który będzie uwzględniał wskazane warunki.
09
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
W zdrowym ciele, zdrowy duch - mata do kodowania
Co pozytywnie wpływa na zdrowie, a co mu szkodzi? Czy ruch jest ważny, czy niepotrzebny? Które pokarmy warto wprowadzać często do swojego jadłospisu, a których lepiej unikać? Na te pytania po- szukają dzieci odpowiedzi na zajęciach przeprowadzonych według poniższego scenariusza zajęć. Dodatkowo, wykorzystując symbole graficzne, stworzą krótki program ćwiczeń gimnastycznych, a układając kod - receptę na zdrowie, uwzględnią w nim unikanie szkodliwych nawyków.
09
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Międzynarodowy dzień uśmiechu - ozobot
Jesienny spacer, rowerowa wycieczka, górska wędrówka, łakocie a może zabawa ulubionymi zabawkami... to sposoby na poprawienie humoru i wywołanie uśmiechu na buziach najmłodszych. Na zajęciach przeprowadzonych według poniższego scenariusza, uczniowie zakodują lub zaprogramują roboty Ozobot, w taki sposób, żeby wskazały tych sposobów jak najwięcej.
04
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Międzynarodowy dzień uśmiechu - mata do kodowania
W kalendarzu jest wiele świąt, o których warto pamiętać, wiele szczególnych dni... jeden z nich jest wyjątkowo pogodny, to międzynarodowy dzień uśmiechu. Warto w tym dniu przypomnieć, że uśmiech jest dobry na wszystko i zawsze znajdzie się powód, żeby zawitał na naszej twarzy.
04
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Wyzwania Code Week 2019 - zdanie 2 - ozobot
Tydzień kodowania to europejska inicjatywa, której celem jest pokazanie kodowania od najlepszej strony, zachęcanie do nauki programowania zarówno dzieci jak i dorosłych.Kodowanie nie posiada ani barier wieku ani języka ani miejsca... można kodować właściwie zawsze, w każdym miejscu, niezależnie od tego, ile mamy lat. Warto to robić, bo umiejętności nabyte w procesie uczenia się kodowania przekładają się na podniesienie jakości życia w różnych jego aspektach.
04
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Jesień na talerzu - ozobot
Kolorowa, obfita w dary: pachnące, dojrzałe owoce, grzyby, kasztany, żołędzie, mieniące się całą paletą barw liście... taka może być jesień. A jaka będzie w oczach dzieci? O tym przekonamy się korzystając na zajęciach dydaktycznych z poniższego scenariusza. Dzieci nie tylko stworzą tra- sę dla robotów, która jednocześnie będzie suknią Pani Jesieni, ale dodatkowo pomogą przygotować sałatkę owocową.
02
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Jesień na talerzu - mata do kodowania
Kolorowa, obfita w dary: pachnące, dojrzałe owoce, grzyby, kasztany, żołędzie, mieniące się całą paletą barw liście... taka może być jesień. A jaka będzie w oczach dzieci? O tym przekonamy się korzystając na zajęciach dydaktycznych z poniższego scenariusza. Dzieci nie tylko stworzą tra- sę dla robotów, która jednocześnie będzie suknią Pani Jesieni, ale dodatkowo pomogą przygotować sałatkę owocową.
02
października
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Wyzwania Code Week 2019 - mata do kodowania
Tydzień kodowania to europejska inicjatywa, której celem jest pokazanie kodowania od najlepszej strony, zachęcanie do nauki programowania zarówno dzieci jak i dorosłych. Zapraszamy do wspólenej zabawy!!!
29
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Oto ja - zmysły - ozobot
Widzimy, słyszymy, czujemy...na co dzień nie zastanawiamy się nad tym, dlaczego tak się dzieje. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie porozmawiają o zmysłach, o ich roli, funkcjach, które pełnią w organizmie. Dodatkowo zaprogramują robota Ozobot, w taki sposób, żeby pokanał trasę, zgodnie ze wskazanymi warunkami.
25
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Oto ja - zmysły - mata do kodowania
Widzimy, słyszymy, czujemy... na co dzień nie zastanawiamy się nad tym, dlaczego tak się dzieje. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie porozmawiają o zmysłach, o ich roli, funkcjach, które pełnią w organizmie. Dodatkowo popracują nad orientacją na kartce papieru i umiejętnością określania położenia przy pomocy koordynatów.
25
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Moja miejscowość, mój dom - mata do kodowania
W jakim województwie znajduje się miejscowość, w której mieszkają dzieci, jaka rzeka przez nią przepływa, które miejsca są warte odwiedzenia i dlaczego... to tylko wybrane pytania, na które uczniowie postarają się znaleźć odpowiedź podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Starsi uczniowie zagrają w grę strategiczną, natomiast najmłodsi nauczą się grupować elementy i łączyć cechy.
18
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Moja miejscowość, mój dom - ozobot
W jakim województwie znajduje się miejscowość, w której mieszkają dzieci, jaka rzeka przez nią przepływa, które miejsca są warte odwiedzenia i dlaczego... to tylko wybrane pytania, na które uczniowie postarają się znaleźć odpowiedź podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza. Starsi uczniowie zagrają w grę strategiczną, natomiast najmłodsi nauczą się grupować elementy i łączyć cechy.
18
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Fajnie jest być przedszkolakiem - mata do kodowania
W kalendarzu jest wiele świąt, o których warto pamiętać, wiele szczególnych dni... jednym z nich jest Dzień Przedszkolaka. Obchodzimy go na początku roku przedszkolnego, kiedy dla wielu dzieci, jest to jeszcze trudny czas adaptacji, poznawania nowego miejsca, nowych kolegów i koleżanek, nowej pani... warto zadbać o to, żeby ten dzień był radosny i pełen niespodzianek dla najmłodszych, żeby dzieci czuły, że bycie przedszkolakiem, to wielka rzecz.
18
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Fajnie jest być przedszkolakiem - ozobot
W kalendarzu jest wiele świąt, o których warto pamiętać, wiele szczególnych dni... jednym z nich jest Dzień Przedszkolaka. Obchodzimy go na początku roku przedszkolnego, kiedy dla wielu dzieci, jest to jeszcze trudny czas adaptacji, poznawania nowego miejsca, nowych kolegów i koleżanek, nowej pani... warto zadbać o to, żeby ten dzień był radosny i pełen niespodzianek dla najmłodszych, żeby dzieci czuły, że bycie przedszkolakiem, to wielka rzecz.
18
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Dzień kropki - ozobot
Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki to święto kreatywności, rozwijania talentów, wytrwałości w pokonywaniu trudności i wiary we własne możliwości. Warto tego dnia przypomnieć historię Vashti, małej bohaterki książki "Kropka". Dziewczynka nie wierzyła w to, że potrafi coś namalować... ale ktoś uwierzył w nią, a w efekcie odkrył jej niezwykły talent. Tego dnia nie może zabraknąć na zajęciach kropek.
10
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Dzień kropki - mata do kodowania
Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki to niezwykły dzień. To święto kreatywności, rozwijania talentów, wytrwałości w pokonywaniu trudności i wiary we własne możliwości. Warto tego dnia przypomnieć historię Vashti, małej bohaterki książki "Kropka". Dziewczynka była przekonana, że nie potrafi nic namalować, nie wierzyła w swoje możliwości... ale ktoś uwierzył w nią, a w efekcie odkrył jej niezwykły talent. Tego dnia zdecydowanie nie może zabraknąć na zajęciach kropek ...
10
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Nasze wakacyjne wspomnienia - ozobot
Rozpoczął się rok przedszkolny/szkolny, poznaliśmy już kolegów, koleżanki, nauczycieli, nową klasę/salę... ale wspomnieniami powrócimy jeszcze do wakacji. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza zajęć uczniowie opowiedzą o swoich wakacyjnych przygodach, o tym jak spędzali czas. Dodatkowo zakodują lub zaprogramują robota Ozobot, w taki sposób, żeby dotarł do jednego ze wskazanych miejsc.
09
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Nasze wakacyjne wspomnienia - mata do kodowania
Wakacje za nami...ale wakacyjne wspomnienia ciągle są w nas... Na zajęciach przygotowanych według zaproponowanego scenariusza, uczniowie myślami przeniosą się do czasu wakacyjnych wyjazdów... przypomną sobie miejsca, które odwiedzili, przygody, które przeżyli, nowo poznanych znajomych.
09
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Aktywności dla najmłodszych
Dla maluszków początek roku to szczególny czas, dlatego przygotowaliśmy zestaw aktywności specjalnie dla 3 i 4 latków.
06
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Dzień postaci z bajek - mata do kodowania
Dobra wróżka, koszyk ze smakołykami, zegar, chatka z piernika...to musi być scenariusz związany z bajkami. Na zajęciach przeprowadzonych na podstawie naszej propozycji, dzieci pomogą dobrej wróżce uporządkować zagubione bajki. Dodatkowo stworzą zupełnie nowe wersje znanych od dawna bajek, łącząc elementy z pozornie niepasujących do siebie opowieści.
04
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Dzień postaci z bajek - ozobot
Dzień postaci z bajek, to szczególny dzień, bez wątpienia warto o nim pamiętać. Bajki to wyprawa do świata marzeń i wyobraźni, odskocznia od dnia codziennego. Na zajęciach przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza, uczniowie połączą temat bajek z kodowaniem przy pomocy robotów Ozobot.
04
września
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Witaj przedszkole, witaj szkoło - ozobot
We wrześniu rozpoczyna się nowy rok szkolny a wraz z nim nowe przyjaźnie, nowe przygody... warto się do niego dobrze przygotować... między innymi gromadząc szkolne przybory. Podczas zajęć przeprowadzonych według zaproponowanego scenariusza uczniowie, przy pomocy kodów - sekwencji kolorowych kwadratów, ułożą program dla robota edukacyjnego.
20
sierpnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Witaj przedszkole, witaj szkoło - mata do kodowania
Początek roku szkolnego, to ważny czas, zarówno dla dzieci, jak i dla ich nauczycieli. Radość i ciekawość przeplata się z uczuciem niepewności, obawy, szczególnie jeśli jest to dla dziecka pierwszy rok na danym szczeblu edukacji. Nowe miejsce, nowi koledzy i koleżanki, nowa pani... na wszystkich czeka nowa przygoda.
20
sierpnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Witaj szkoło! - scenariusz zajęć w nurcie STEAM
Dzieci, z natury są ciekawe świata, chcą doświadczać, eksperymentować, działać. Odpowiedzią na wyżej wymienione potrzeby małego/młodego człowieka może być edukacja w modelu STEAM (Science, Technologies, Engineering, Arts, Mathematics). Idea STEAM to spójne połączenie wiedzy z różnych obszarów: nauki, technologii, inżynierii, sztuki oraz matematyki.
20
sierpnia
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: inne