Ogólnopolski program
Uczymy dzieci
programować
uczymy
dzieci
 
 
 
pro
gra
mować
 

O PROGRAMIE

Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Chcemy pokazać, że programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści. Można programować na edukacji matematycznej, artystycznej, językowej czy artystycznej.

Adresaci programu:

Nauczyciele i ich podopieczni w przedszkolach, szkołach a także innych placówkach o charakterze edukacyjnym

Cele:

Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa dla klas 4-8)

Korzyści w odniesieniu do:

Uczniów / Dzieci: Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań Nauczycieli: Podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez proponowane im warsztaty stacjonarne i online, udostępnianie materiałów metodycznych Oswojenie lęków związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela Rodziców: Wsparcie w świadomym i odpowiedzialnym wprowadzaniu dzieci w cyfrowy świat Placówek edukacyjnych: Wzbogacenie bazy placówek o materiały dydaktyczno - metodyczne

Metodyka:

  • realizacja treści wynikających z podstawy programowej
  • włączanie treści programistycznych w zajęcia dydaktyczne z zakresu różnych edukacji
  • płynne przejście od programowania z ozobotem offline do pracy w środowisku ozoblockly.pl
  • stopniowanie trudności zajęć
  • nauka przez zabawę
  • różne formy realizacji zajęć: grupowa, zespołowa, indywidualna

Jak uczymy dzieci programować?

  • świadomie
  • metodycznie i merytorycznie
  • z pasją, przez zabawę i doświadczanie

Po co uczymy dzieci programować?

    • uczenie programowania to rozwijanie uniwersalnych kompetencji • kształtowanie umiejętności logicznego, algorytmicznego myślenia • pracy zespołowej, szukania kompromisów • rozwijanie kreatywności • oswajanie z nowoczesnymi technologiami
 
 

DOŁĄCZ
DO PROGRAMU

Ucz programowania razem z nami.
Dołącz do naszego programu.

Dane uczestnika
Dane szkoły
 
 

WSPARCIE DLA
NAUCZYCIELI

 

Najnowsze zadania
w programie

Międzynarodowy dzień kropki - ozobot
Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki to święto kreatywności, rozwijania talentów, wytrwałości w pokonywaniu trudności i wiary we własne możliwości. Warto tego dnia przypomnieć historię Vashti, małej bohaterki książki ,,Kropka”. Dziewczynka nie wierzyła w to, że potrafi coś namalować...ale ktoś uwierzył w nią, a w efekcie odkrył jej niezwykły talent.
12
września
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Międzynarodowy dzień kropki - mata do kodowania
Dot Day, czyli Międzynarodowy Dzień Kropki to święto kreatywności, rozwijania talentów, wytrwałości w pokonywa- niu trudności i wiary we własne możliwości. Warto tego dnia przypomnieć historię Vashti, małej bohaterki książki "Kropka".
12
września
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Uratuj kropki - scratch
Scratch Junior to aplikacja, w której proste animacje czy gry mogą stworzyć już dzieci w wieku przedszkolnym. Wybierając, modyfikując, tworząc duszka, tło a następnie układając z komend skrypt dzieci nie tylko uczą się logiczne- go, algorytmicznego myślenia, ale mają szansę wykazać się też kreatywnością.
12
września
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: tablet
Oto ja - ozoblockly.pl
Początek września to czas powrotu do szkoły, do koleżanek i kolegów, czas wspominania wakacyjnych przygód i wdrażania się w szkolny rytm. Zajęcia przeprowadzone według tego scenariusza rozpoczną się od wakacyjnym wspomnień a następnie skupią na lepszym wzajemnym poznaniu się uczniów.
30
sierpnia
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Zobacz wszystkie zadania w programie
 

Patronat
honorowy

Kuratoria Oświaty w: Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gorzowie Wielkopolskim, Katowicach, Kielcach, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie, Opolu, Warszawie, Wrocławiu.