Ogólnopolski program
Uczymy dzieci
programować
uczymy
dzieci
 
 
 
pro
gra
mować
 

O PROGRAMIE

Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Chcemy pokazać, że programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści. Można programować na edukacji matematycznej, artystycznej, językowej czy artystycznej.

Adresaci programu:

Nauczyciele i ich podopieczni w przedszkolach, szkołach a także innych placówkach o charakterze edukacyjnym

Cele:

Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa dla klas 4-8)

Korzyści w odniesieniu do:

Uczniów / Dzieci: Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań Nauczycieli: Podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez proponowane im warsztaty stacjonarne i online, udostępnianie materiałów metodycznych Oswojenie lęków związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela Rodziców: Wsparcie w świadomym i odpowiedzialnym wprowadzaniu dzieci w cyfrowy świat Placówek edukacyjnych: Wzbogacenie bazy placówek o materiały dydaktyczno - metodyczne

Metodyka:

  • realizacja treści wynikających z podstawy programowej
  • włączanie treści programistycznych w zajęcia dydaktyczne z zakresu różnych edukacji
  • płynne przejście od programowania z ozobotem offline do pracy w środowisku ozoblockly.pl
  • stopniowanie trudności zajęć
  • nauka przez zabawę
  • różne formy realizacji zajęć: grupowa, zespołowa, indywidualna

Jak uczymy dzieci programować?

  • świadomie
  • metodycznie i merytorycznie
  • z pasją, przez zabawę i doświadczanie

Po co uczymy dzieci programować?

    • uczenie programowania to rozwijanie uniwersalnych kompetencji • kształtowanie umiejętności logicznego, algorytmicznego myślenia • pracy zespołowej, szukania kompromisów • rozwijanie kreatywności • oswajanie z nowoczesnymi technologiami
 
 

DOŁĄCZ
DO PROGRAMU

Ucz programowania razem z nami.
Dołącz do naszego programu.

Dane uczestnika
Dane szkoły
 
 

WSPARCIE DLA
NAUCZYCIELI

 

Najnowsze zadania
w programie

Dyplom udziału w programie Uczymy Dzieci Programować
Przez ostatnie miesiące tydzień po tygodniu, wspólnie uczyliśmy dzieci programować. Z ogromnym zaangażowaniem wykonywaliście powierzone Wam zadania. Przed Wami przedostatnie zadanie... inne niż wszystkie poprzednie, ale niezwykle ważne...
07
czerwca
2018
Czas trwania: 10 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: długopis ;-)
Certyfikat udziału w programie Uczymy Dzieci Programować
Przez ostatnie miesiące tydzień po tygodniu, wspólnie uczyliśmy dzieci programować. Z ogromnym zaangażowaniem wykonywaliście powierzone Wam zadania. Przed Wami przedostatnie zadanie... inne niż wszystkie poprzednie, ale niezwykle ważne...
07
czerwca
2018
Czas trwania: 10 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: długopis ;-)
W świecie bajek, baśni i... wyobraźni
Trudno wyobrazić sobie dzieciństwo bez bajek i baśni. Każdy ma swoich ulubionych książkowych bohaterów. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza będziemy pracować w oparciu o historię Czerwonego Kapturka, ale inna od tej powszechnie znanej, bo dowolnie zmodyfikowanej przez uczniów.
05
czerwca
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Moja ulubiona książka
Czytanie książek to przeniesienie do magicznego świata wyobraźni. Warto już od najmłodszych lat zadbać o zaint- eresowanie dzieci czytelnictwem. Wybór książek jest tak duży, że każde dziecko znajdzie lekturę, która go zainteresu- je, zaciekawi. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie stworzą trasę inspirowaną ich ulubioną książką. Trasa może przyjąć formę przestrzenną, być makietą lub płaską...wszystko zależy od koncepcji, którą przyjmą dzieci.
30
maja
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Zobacz wszystkie zadania w programie
 

Patronat
honorowy

Patronat
medialny