Ogólnopolski program
Uczymy dzieci
programować
uczymy
dzieci
 
 
 
pro
gra
mować
 

O PROGRAMIE

Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Chcemy pokazać, że programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści. Można programować na edukacji matematycznej, artystycznej, językowej czy artystycznej.

Adresaci programu:

Nauczyciele i ich podopieczni w przedszkolach, szkołach a także innych placówkach o charakterze edukacyjnym

Cele:

Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa dla klas 4-8)

Korzyści w odniesieniu do:

Uczniów / Dzieci: Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań Nauczycieli: Podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez proponowane im warsztaty stacjonarne i online, udostępnianie materiałów metodycznych Oswojenie lęków związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela Rodziców: Wsparcie w świadomym i odpowiedzialnym wprowadzaniu dzieci w cyfrowy świat Placówek edukacyjnych: Wzbogacenie bazy placówek o materiały dydaktyczno - metodyczne

Metodyka:

  • realizacja treści wynikających z podstawy programowej
  • włączanie treści programistycznych w zajęcia dydaktyczne z zakresu różnych edukacji
  • płynne przejście od programowania z ozobotem offline do pracy w środowisku ozoblockly.pl
  • stopniowanie trudności zajęć
  • nauka przez zabawę
  • różne formy realizacji zajęć: grupowa, zespołowa, indywidualna

Jak uczymy dzieci programować?

  • świadomie
  • metodycznie i merytorycznie
  • z pasją, przez zabawę i doświadczanie

Po co uczymy dzieci programować?

    • uczenie programowania to rozwijanie uniwersalnych kompetencji • kształtowanie umiejętności logicznego, algorytmicznego myślenia • pracy zespołowej, szukania kompromisów • rozwijanie kreatywności • oswajanie z nowoczesnymi technologiami
 
 

DOŁĄCZ
DO PROGRAMU

Ucz programowania razem z nami.
Dołącz do naszego programu.

Dane uczestnika
Dane szkoły
 
 

WSPARCIE DLA
NAUCZYCIELI

 

Najnowsze zadania
w programie

Bukiet kwiatów dla mamy
W trakcie roku są dni, w które obchodzimy mniejsze lub większe święta i uroczystości, wśród nich jeden wyjąt- kowy dzień, szczególnie ważny dla dzieci i ich mam, to dzień matki. Święto chyba znane każdemu. Pod koniec maja jest już ciepło i zielono, więc scenariusz zajęć łączy tematycznie dzień mamy i wiosenną łąkę pełną kwia- tów... ale to nie będą zwyczajne kwiaty, tylko wyjątkowe, z wędrującymi po nich Ozobotami.
22
maja
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Wiosenne zabawy z symetrią
Zabawy z elementami symetrii są bardzo lubiane przez dzieci. Mata do kodowania, kolorowe kubki lub kartki, duże lustro... to przedmioty, które ułatwią dzieciom zrozumienie, w jaki sposób dołożyć symetryczną część do wskazanej przez nauczyciela lub kolegę, czy koleżankę. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie będą mieli też możliwość tworzenia swoich własnych obrazków, rozwijając tym samym kreatywność.
21
maja
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Ozobot na łące
Majowa łąka to mieszanka pięknych kolorów i zapachów. Różne gatunki roślin, kwiaty, motyle, pasikoniki to wszystko sprawia, że warto się jej dokładniej przyjrzeć. Wzbogacając zajęcia o elementy kodowania z wykorzystaniem robotów, nie tylko je uatrakcyjnimy, czy podniesiemy ich efektywność, ale również w łatwy sposób wprowadzimy pojęcie pętli zawsze.
10
maja
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Nasze domy, nasze rodziny
Dom, rodzina to tematyka z zakresu edukacji społecz- nej, ważna i ciekawa dla dzieci, bo bardzo im bliska, dotycząca nie tylko sfery poznawczej, ale również emocjonalnej. Włączając elementy kodowania i roboty- ki do zajęć dydaktycznych, jednocześnie nie rezygnuje- my z poruszania zupełnie innej tematyki, czasami nawet trudnej. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza dzieci będą miały możliwość rozmowy na temat różnic i podobieństw między ludźmi. Wykorzystu- jąc na zajęciach Ozoboty nie tylko wzbogacamy je o dodatkowe treści, ale jednocześnie podnosimy ich efektywność, poprzez zwiększenie koncentracji uwagi u dzieci.
10
maja
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Zobacz wszystkie zadania w programie
 

Patronat
honorowy