Ogólnopolski program
Uczymy dzieci
programować
uczymy
dzieci
 
 
 
pro
gra
mować
 

O PROGRAMIE

Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Chcemy pokazać, że programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści. Można programować na edukacji matematycznej, artystycznej, językowej czy artystycznej.

Adresaci programu:

Nauczyciele i ich podopieczni w przedszkolach, szkołach a także innych placówkach o charakterze edukacyjnym

Cele:

Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa dla klas 4-8)

Korzyści w odniesieniu do:

Uczniów / Dzieci: Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań Nauczycieli: Podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez proponowane im warsztaty stacjonarne i online, udostępnianie materiałów metodycznych Oswojenie lęków związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela Rodziców: Wsparcie w świadomym i odpowiedzialnym wprowadzaniu dzieci w cyfrowy świat Placówek edukacyjnych: Wzbogacenie bazy placówek o materiały dydaktyczno - metodyczne

Metodyka:

  • realizacja treści wynikających z podstawy programowej
  • włączanie treści programistycznych w zajęcia dydaktyczne z zakresu różnych edukacji
  • płynne przejście od programowania z ozobotem offline do pracy w środowisku ozoblockly.pl
  • stopniowanie trudności zajęć
  • nauka przez zabawę
  • różne formy realizacji zajęć: grupowa, zespołowa, indywidualna

Jak uczymy dzieci programować?

  • świadomie
  • metodycznie i merytorycznie
  • z pasją, przez zabawę i doświadczanie

Po co uczymy dzieci programować?

    • uczenie programowania to rozwijanie uniwersalnych kompetencji • kształtowanie umiejętności logicznego, algorytmicznego myślenia • pracy zespołowej, szukania kompromisów • rozwijanie kreatywności • oswajanie z nowoczesnymi technologiami
 
 

DOŁĄCZ
DO PROGRAMU

Ucz programowania razem z nami.
Dołącz do naszego programu.

Dane uczestnika
Dane szkoły
 
 

WSPARCIE DLA
NAUCZYCIELI

 

Najnowsze zadania
w programie

100-lecie Odzyskania Niepodległości - ozobot
Co to znaczy być Polką i Polakiem? Co to znaczy być patriotą w czasach pokoju, szczególnie jeśli jest się małym dzieckiem? Nie są to łatwe pytania jeśli pracujemy z najmłodszymi, z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnym wieku szkolnym, ale warto je zadawać.
07
listopada
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
100-lecie Odzyskania Niepodległości - mata do kodowania
Co to znaczy być Polką i Polakiem? Co to znaczy być patriotą w czasach pokoju, szczególnie jeśli jest się małym dzieckiem? Nie są to łatwe pytania jeśli pracujemy z najmłodszymi, z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnym wieku szkolnym, ale warto je zadawać.
07
listopada
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Kolorowa parasolka - ozobot
Jesień mieni się tysiącem barw: bogactwem dojrzałych owoców i warzyw, kolorowych, różno- rodnych liści spadających z drzew...ale potrafi też przyjąć odcienie szarości, kiedy za oknem plucha i widzimy strużki padającego deszczu, a słonko schowane jest szczelnie za chmurami.
05
listopada
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozoboty
Sposoby na niepogodę - mata do kodowania
Jesienna pogoda bywa bardzo zmienna, czasem za oknem widzimy słońce i paletę kolorowych, radosnych barw, a czasem zachmurzone niebo, krople deszczu i wszystkie odcienie szarości. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza dzieci wykorzystają grafiki przedstawiające elementy pogody jako symbole... i ułożą z nich zakodowaną choreografię.
05
listopada
2018
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
Zobacz wszystkie zadania w programie
 

Patronat
honorowy

Kuratoria Oświaty w: Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gorzowie Wielkopolskim, Katowicach, Kielcach, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie, Opolu, Warszawie, Wrocławiu.