Ogólnopolski program
Uczymy dzieci
programować
uczymy
dzieci
 
 
 
pro
gra
mować
 

O PROGRAMIE

Program edukacyjny ,,Uczymy Dzieci Programować” to inicjatywa skierowana do szeroko rozumianej edukacji. Chcemy pokazać, że programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając go do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści. Można programować na edukacji matematycznej, artystycznej, językowej czy artystycznej.

Adresaci programu:

Nauczyciele i ich podopieczni w przedszkolach, szkołach a także innych placówkach o charakterze edukacyjnym

Cele:

Świadome, merytoryczne i metodyczne wprowadzanie elementów programowania i robotyki do zajęć dydaktycznych na różnych etapach edukacji (edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna, szkoła podstawowa dla klas 4-8)

Korzyści w odniesieniu do:

Uczniów / Dzieci: Kształtowanie miękkich kompetencji: rozwijanie algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności, umiejętności pracy w zespołach, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań Nauczycieli: Podniesienie kwalifikacji nauczycieli poprzez proponowane im warsztaty stacjonarne i online, udostępnianie materiałów metodycznych Oswojenie lęków związanych z wykorzystywaniem nowoczesnych technologii w pracy nauczyciela Rodziców: Wsparcie w świadomym i odpowiedzialnym wprowadzaniu dzieci w cyfrowy świat Placówek edukacyjnych: Wzbogacenie bazy placówek o materiały dydaktyczno - metodyczne

Metodyka:

  • realizacja treści wynikających z podstawy programowej
  • włączanie treści programistycznych w zajęcia dydaktyczne z zakresu różnych edukacji
  • płynne przejście od programowania z ozobotem offline do pracy w środowisku ozoblockly.pl
  • stopniowanie trudności zajęć
  • nauka przez zabawę
  • różne formy realizacji zajęć: grupowa, zespołowa, indywidualna

Jak uczymy dzieci programować?

  • świadomie
  • metodycznie i merytorycznie
  • z pasją, przez zabawę i doświadczanie

Po co uczymy dzieci programować?

    • uczenie programowania to rozwijanie uniwersalnych kompetencji • kształtowanie umiejętności logicznego, algorytmicznego myślenia • pracy zespołowej, szukania kompromisów • rozwijanie kreatywności • oswajanie z nowoczesnymi technologiami
 
 

DOŁĄCZ
DO PROGRAMU

Ucz programowania razem z nami.
Dołącz do naszego programu.

Dane uczestnika
Dane szkoły
 
 

WSPARCIE DLA
NAUCZYCIELI

 

Najnowsze zadania
w programie

Wyzwanie Uczymy Dzieci Programować - tydzień z technologią
Wykorzystywanie na zajęciach dydaktycznych nowoczesnych technologii może w znaczny sposób podnieść atrakcyjność i efektywność zajęć, a przy tym wcale nie wymaga wielu przygotowań po stronie nauczyciela. Do przeprowadzenia aktywności według przygotowanych scenariuszy, wystarczy smartfon lub tablet (minimalnie jeden na całą grupę, optymalnie jeden na zespół 5-6 osobowy).
20
marca
2019
Czas trwania: 225 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
W świecie zwierząt - ozobot
Zwierzęta to jeden z ulubionych tematów dzieci. Chętnie o nich opowiadają, równie chętnie poszerzają wiadomości na ich temat. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza uczniowie nie tylko porozmawiają na temat zwierząt, ale poszerzą również swoje umiejętności w zakresie kodowania. Pracując nad stworzeniem makiety, będą mogli też wykazać się zmysłem artystycznym i kreatywnością.
13
marca
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
W świecie zwierząt - mata do kodowania
Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza, uczniowie poszerzą swoją wiedzę na temat zwierząt, popracują nad orientacją przestrzenną a także dokonają pierwszych prób „debugowania kodu”.
13
marca
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: mata do kodowania
W marcu jak w garncu - ozobot
„W marcu jak w garncu”...co właściwie rozumiemy przez to przysłowie, czym jest tytułowy garnek i co się w nim znajduje? O tym porozmawiają dzieci na zajęciach przeprowadzonyc według tego scenariusza. Dodatkowo stworzą i zakodują trasę dla robotów Ozobot, która będzie obrazować omawiane przysłowie.
05
marca
2019
Czas trwania: 30 - 60 min
Wiek: edukacja przedszkolna, edukacja wczesnoszkolna
Pomoce dydaktyczne: ozobot
Zobacz wszystkie zadania w programie
 

Patronat
honorowy

Kuratoria Oświaty w: Białymstoku, Bydgoszczy, Gdańsku, Gorzowie Wielkopolskim, Katowicach, Kielcach, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie, Opolu, Warszawie, Wrocławiu.